Ποιος δεν γνωρίζει το TikTok με τις δεκάδες εφαρμογές. Είναι η πλατφόρμα που δημιουργεί και επιβάλλει τάσεις μικρού ή μεγαλύτερου ενδιαφέροντος. Η νέα τάση του TikTok που εμφανίστηκε τελευταία έχει μια ενδιαφέρουσα, εκπαιδευτική πτυχή. Είναι το BookTok. Τα μυθιστορήματα – παλιά και νέα – έγιναν viral χάρη σε ένα νέο κύμα influencers που αγαπούν τα βιβλία και το διάβασμα και συζητούν για τις λογοτεχνικές τους επιλογές.

Το hashtag #BookTok 

Το hashtag #BookTok, έχει πλέον συγκεντρώσει πάνω από22 δισεκατομμύρια προβολές και ορισμένοι συγγραφείς έχουν δει δεκαπλάσια αύξηση στις πωλήσεις των βιβλίων και των λογοτεχνικών έργων τους που κυκλοφόρησαν πριν από δεκαετίες, σύμφωνα με δημοσίευμα στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας Evening Standard.

BookTok: Η νέα τάση του TikTok έχει μια εκπαιδευτική πτυχή

Ακόμα και τα βιβλιοπωλεία αξιοποιούν αυτήν τη νέα τάση. Ο ιστότοπος του δικτύου βιβλιοπωλείων Barnes & Noble έχει τώρα μια σελίδα «BookTok» αφιερωμένη στα πιο δημοφιλή βιβλία του στο TikTok και τα αμερικανικά καταστήματά του έχουν δημιουργήσει ενότητες με τίτλους που έχουν γίνει viral στην πλατφόρμα.

Το BookTok είναι η ταχύτερη λέσχη βιβλίων που θα επισκεφθείτε ποτέ. Σε λιγότερο από ένα λεπτό, οι χρήστες παρουσιάζουν σε βίντεο προτεινόμενα βιβλία, καταγράφουν σε τακτά χρονικά διαστήματα τους εαυτούς τους να διαβάζουν ή δείχνουν τις αντιδράσεις τους για το τέλος ενός μυθιστορήματος.

Στο #BookTok δημοσιεύονται κριτικές, στις οποίες περιλαμβάνονται πληροφορίες που αποκαλύπτουν την πλοκή, εικόνες με βιβλιοθήκες γεμάτες βιβλία ταξινομημένα ανά χρώμα εξώφυλλου και ακόμη βίντεο με χρήστες που αναπαριστούν λογοτεχνικές σκηνές μάχης, με πλήρη εξοπλισμό.

Τα λογοτεχνικά έργα στο BookTok κατηγοριοποιούνται με βάση λίστες όπως «βιβλία που με έκαναν να κλάψω», «βιβλία που με κατέστρεψαν», «βιβλία που με κράτησαν ξάγρυπνο έως τις 3 τα ξημερώματα», «βιβλία που θα πουλούσα την ψυχή μου για να διαβάσω ξανά».

Μέσω του BookTok δημιουργήθηκαν και φιλίες, ομάδες βιβλιόφιλων που ανταλλάσσουν βιβλία, αλλά είναι επίσης χώρος για διαφωνίες και αρνητισμό, όπως περιγράφουν οι ίδιοι οι χρήστες. Το βιβλίο της Madeline Miller για παράδειγμα «Το τραγούδι του Αχιλλέα» (The Song of Achilles) που κυκλοφόρησε το 2012 γνωρίζει νέα επιτυχία χάρη στη νέα τάση.

Δημοφιλείς τίτλοι είναι το Six of Crows μυθιστόρημα φαντασίας του Leigh Bardugo, το From Blood and Ash της ΤJennifer L. Armentrout και το The Cruel Prince της Holly Black.

Αρκετές νέες συγγραφείς χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να απαντήσουν σε ερωτήσεις αναγνωστών ή να συζητήσουν πρακτικά βήματα για την είσοδο στον κόσμο της λογοτεχνίας.

Δημοφιλές ναι, ποιοτικό όμως;

Το BookTok, βέβαια, έχει γίνει μόδα στη νεολαία και έχει αποκτήσει τα αστεράκια του, τους «influencer» που με τα βίντεό τους χειραγωγούν συνομηλίκους τους. Στα βίντεο φαίνονται χαρούμενοι ή κλαμένοι σε σχέση με ένα βιβλίο που μόλις διάβασαν, κ.λπ. Διασκορπίζουν τη χαρά τους και τον πόνο τους αριστερά και δεξιά, και πάντα με αφορμή την ανάγνωση κάποιου βιβλίου.

Τι βιβλία διαβάζονται και διαφημίζονται από τους εν λόγω «influencer»; Ρομάντσα, ιστορίες με μαγείες, με ιππότες, κ.λπ., ακόμη και ορισμένα που είχαν σημειώσει μια κάποια επιτυχία προ μερικών ετών αλλά σήμερα οι εκδότες τους δεν θα τα εξέδιδαν σε καμία περίπτωση. Στην εταιρεία Amazon, πάντως, οι τίτλοι των προς πώληση μυθιστορημάτων συνοδεύονται όλο και συχνότερα από τη φράση «το ΤikTok με έκανε να το αγοράσω».

Διάβασε ακόμα: Τα 5 βιβλία που ξεχωρίσαμε το 2021

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!