Είναι λοιπόν η περίοδος που όλοι σου λένε να κοιμηθείς όσο περισσότερο μπορείς γιατί μετά την άφιξη του μωρού, ο ύπνος θα είναι λιγοστός. Κι εσύ θέλεις, δεν μπορείς…
Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί λόγοι όπου ταλαιπωρούν την έγκυο γυναίκα με αϋπνίες κυρίως στο 3ο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.

Συχνοουρία, πόνοι στην μέση, κράμπες, στρες και άγχος για τον τοκετό, αγωνία για το μωρό, δυσφορία και πολλοί άλλοι λόγοι συναισθηματικοί αλλά και ψυχολογικοί κάνουν τα ζζζζζ δύσκολα! Όμως, ευτυχώς, υπάρχουν μικρές, απλές ενέργειες που μπορούν να συμβάλλουν στην καλύτερη ποιότητα του ύπνου!

Τι μπορείς να κάνεις για να είναι ο ύπνος στην εγκυμοσύνη απόλαυση

-Μαξιλάρια 

Είναι κοινό μυστικό ότι μαξιλάρια και εγκυμοσύνη πάνε παρέα! Χρησιμοποίησε λοιπόν αρκετά στον ύπνο! Σίγουρα ένα ανάμεσα από τα γόνατα, ένα κάτω από την κοιλίτσα για να μην σε πονάει η αντίθετη πλευρά και δες αν θα σε ανακουφίσει και ένα πιο χαμηλά στα πόδια!
Εναλλακτικά δοκίμασε και ένα μαξιλάρι εγκυμοσύνης ή θηλασμού!
Προσοχή στο μέγεθος! Εάν είναι πολύ μεγάλο σκέψου αν εσύ, η κοιλίτσα σου και το τεράστιο μαξιλάρι σου αφήνουν λίγο χώρο για το σύντροφό σου!!

Ύπνος στην εγκυμοσύνη: γιατί είναι τόσο δύσκολος και τι μπορείς να κάνεις;

-Περιόρισε τα υγρά πριν τον ύπνο 

Προσπάθησε να πιεις την περισσότερη συνιστώμενη ποσότητα νερού αλλά και υγρών 2 με 3 ώρες πριν τον ύπνο! Αυτό θα βοηθήσει να μην είναι τόσο έντονη η συχνοουρια που διακόπτει τον ύπνο σου αλλά και σε ταλαιπωρεί να σηκώνεσαι και να ξαπλώνεις ξανά (… δύσκολο task για τον 9ο μήνα!!)

-Κράτα σταθερό ωράριο ύπνου 

Προσπάθησε να κοιμάσαι όσο μπορείς την ίδια ώρα κάθε βράδυ! Ένα σταθερό ωράριο ύπνου βοηθά στο να ρυθμιστεί πιο σωστά το βιολογικό μας ρολόι άρα και να κοιμόμαστε πιο εύκολα την συγκεκριμένη ώρα!

-Ήπιας Μορφής Άσκηση 

Η γυμναστική κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης έχει πολλαπλά οφέλη! Ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και η βελτίωση του ύπνου! Η εξειδικευμένη άσκηση για την περίοδο της εγκυμοσύνης συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας του αλλά και επίσης στο χρόνο που θα χρειαστείς για να αποκοιμηθείς! Άρα σίγουρα αξίζει να ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι, όχι μόνο για το σώμα σου αλλά και για τον ύπνο σου!

Ύπνος στην εγκυμοσύνη: γιατί είναι τόσο δύσκολος και τι μπορείς να κάνεις;

-Απομάκρυνε όλες τις οθόνες 

 Πόσο συχνά κοιμάσαι με την τηλεόραση ανοιχτή ή Πόσο συχνά το κινητό είναι το τελευταίο πράγμα που κοιτάς πριν κοιμηθείς; Όμως αυτά μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά τον ύπνο σου! Η χρήση οθονών όταν σκοτεινιάζει μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο, εξαιτίας του μπλε φωτός που εκπέμπουν. Το μπλε φως διεγείρει τους αισθητήρες στα μάτια μας και στέλνει ειδοποιήσεις αφύπνισης στον εγκέφαλό μας.
Κλείσε όλες τις οθόνες τουλάχιστον 2-3 πριν τον ύπνο. Αν όμως είναι απαραίτητο να τα χρησιμοποιήσεις, μείωσε την φωτεινότητα ή βάλε σε  λειτουργία τις εφαρμογές για φιλτράρισμα του μπλε φωτός!

Ύπνος στην εγκυμοσύνη: γιατί είναι τόσο δύσκολος και τι μπορείς να κάνεις;

Ιδανικά δημιούργησε ένα περιβάλλον χαλαρό με ήπιο φωτισμό και απόλαυσε λίγες στιγμές ηρεμίας!

Σου εύχομαι ξεκούραστους ύπνους!

Κλαίρη Σαμίου, dance & pilates instructor, www.klairisamiou.grwww.prenatalgirls.gr 

Διάβασε ακόμη: 5 λόγοι για να γυμνάζεσαι στην εγκυμοσύνη

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!