Η φλεγμονή ταξινομείται συνήθως σε δύο κατηγορίες: οξεία και χρόνια. Η οξεία φλεγμονή εμφανίζεται όταν υπάρχει τραυματισμός, ερεθισμός ή μόλυνση και το σώμα πρέπει να αγωνιστεί για να επιδιορθώσει τον κατεστραμμένο ιστό του. Τα σημάδια της οξείας φλεγμονής περιλαμβάνουν οίδημα, ερυθρότητα, θερμότητα ή πόνο. Η χρόνια φλεγμονή, από την άλλη πλευρά, είναι πιο «χαμηλού βαθμού» ή συστηματική, εξαπλώνεται πιθανώς με λιγότερο αναγνωρίσιμα συμπτώματα, με πιο αργό ρυθμό και δυστυχώς προκαλεί μεγαλύτερη καταστροφή μακροπρόθεσμα από την οξεία. Ένα από τα σημάδια της μπορεί να είναι η ταχεία πρόοδος της γήρανσης, συμπεριλαμβανομένης της γνωστικής έκπτωσης και της ανάπτυξης κάποιας χρόνιας νόσου.

Η διατροφή έρχεται πάλι να παίξει τον πιο σημαντικό ρόλο στην αντιστροφή αυτής της διαδικασίας. Για να στο αποδείξουμε, θα βρεις παρακάτω 5 νόστιμες ιδέες για πρωινό που θα μπορούσαν να λειτουργήσουμε με δύο τρόπους, να μειώσουν τη χρόνια φλεγμονή και να επιβραδύνουν ορισμένα από τα σημάδια ή τα συμπτώματα της γήρανσης.

Παρφέ γιαουρτιού

Το τμήμα του super market με τα γιαούρτια φαίνεται να επεκτείνεται συνεχώς. Υπάρχουν πολλές γεύσεις και είδη για να διαλέξεις, αλλά ένα γιαούρτι χαμηλών λιπαρών ή ένα μη γαλακτοκομικό με τουλάχιστον έξι γραμμάρια πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι είναι η τέλεια βάση για ένα παρφέ γιαουρτιού που καταπολεμά τις φλεγμονές. Διασκέδασε το και ρίξε το γιαούρτι σου σε ένα βαζάκι ή άλλο μεγαλύτερο διαυγές δοχείο φαγητού και πρόσθεσε σε εναλλασσόμενες στρώσεις καρύδια (μια πηγή αντιφλεγμονωδών ωμέγα-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων), granola χωρίς ζάχαρη και μούρα όπως τα βατόμουρα ή οι φράουλες. Τα βατόμουρα περιέχουν ανθοκυανίνη, ενώ οι φράουλες περιέχουν ελλαγικό οξύ, δύο ενώσεις που έχουν μελετηθεί για τις προστατευτικές αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις τους που σχετίζονται με την αντίσταση στην ινσουλίνη και τον καρκίνο, αντίστοιχα.

5 αντιφλεγμονώδη πρωινά που καθυστερούν τη γήρανση

Loaded scrambled eggs

Οι ομελέτες δεν χρειάζεται να τρώγονται σκέτες μαζί με τυρί. Εκμεταλλεύσου την ευκαιρία και ανακάτεψε τα αυγά με ψιλοκομμένο σπανάκι, ντομάτες και κρεμμύδια για ένα επιπλέον διατροφικό boost. Και τα αυγά δεν είναι πια μόνο από κοτόπουλα. Το σφιχτό τόφου μπορεί να θρυμματιστεί όμοια σε με ομελέτα, ώστε να μπορέσεις να έχεις την ίδια αίσθηση και μεγάλο μέρος της πρωτεΐνης χωρίς τη χοληστερόλη που βρίσκεται στα ζωικά προϊόντα. Δοκίμασε, λοιπόν, να κάνεις εναλλαγή μεταξύ των συμβατικών αυγών κότας και αυτής της plant-centered εναλλακτικής για να κάνεις άλλο ένα βήμα προς την φυτική διατροφή, η οποία σχετίζεται με την αντιφλεγμονώδη δράση.

Avocado toast

Δεν μπορούμε πραγματικά να μιλήσουμε για ένα υπέροχο πρωινό χωρίς να αναφέρουμε το avocado toast. Μπορεί η δημοφιλία του να φθίνει σταδιακά, αλλά οι δυνατότητα του να καταπολεμήσει τη φλεγμονή και τα σημάδια γήρανσης δεν το κάνουν. Άπλωσε σε μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως κομμάτια αβοκάντο, μια φέτα ντομάτα και παπαρουνόσπορο για έξτρα γεύση. Το αβοκάντο, μαζί με άλλα υγιή λίπη, όπως το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, φαίνεται να συνδέονται με μειωμένη φλεγμονή, κάτι που θα μπορούσε να παίξει ρόλο στην επιβράδυνση της γήρανσης.

5 αντιφλεγμονώδη πρωινά που καθυστερούν τη γήρανση

Διαβάστε περισσότερα για το άρθρο στο Elle.gr

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet