Σήμερα που το κρύο επέστρεψε, μπορεί να επιστρέψουν και τα κρυολογήματα. Ανάμεσα στα συμπτώματα και ο πονόλαιμος, ο οποίος μπορεί να γίνει πολύ ενοχλητικός στην καθημερινότητα μας. 

Υπάρχουν τροφές που είναι καλό να τρώμε ή να πίνουμε όταν έχουμε πονόλαιμο;

Τρόφιμα και ροφήματα στα οποία λέμε «ναι»

Τα τρόφιμα που είναι μαλακά και καταπίνονται εύκολα είναι συνήθως ιδανικά ως και «ανακουφιστικά»  όταν έχουμε πονόλαιμο.  Η απαλή υφή θα βοηθήσει να περιοριστεί ο ερεθισμός στο λαιμό.  Επίσης είναι πολύ σημαντική η επαρκής ενυδάτωση και για αυτό αν το νερό δεν είναι τόσο ευχάριστο, τα ζεστά αφεψήματα όπως τσάι του βουνού, τζίντζερ με κανέλα, γλυκόριζα (αν δεν υπάρχει υπέρταση) χαμομήλι (προσοχή σε αλλεργίες) και φασκόμηλο είναι ιδανικές λύσεις, παρέχοντας επιπλέον αντιοξειδωτικά. Προσοχή: τα τρόφιμα και τα ροφήματα είναι καλύτερο να καταναλώνονται ζεστά αλλά ποτέ καυτά!

Πονόλαιμος: Τα μυστικά για άμεση ανακούφιση

Οι top τροφές για τον πονόλαιμο

  • ζεστά ζυμαρικά, συμπεριλαμβανομένων του παραδοσιακού τραχανά
  • χυλός βρώμης, μαγειρεμένος με γάλα ή φυτικό ρόφημα μαζί με μέλι (έχει αντί βακτηριακή δράση) ή άλλο γλυκαντικό
  •  ρύζι σε μορφή ριζότο ή σούπας με «βασίλισσα» την παραδοσιακή και comfort κοτόσουπα
  •  γιαούρτι στραγγιστό ή γιαούρτι με έξτρα πρωτεΐνη – ιδανικά αφού έχει μείνει εκτός ψυγείου για 30’-1 ώρα
  • λαχανικά στον ατμό ή βραστά
  • σούπες λαχανικών π.χ. κολοκυθοσουπα
  • λαχανικά σε πουρέ πχ πατάτες πουρέ
  • ζωμός κρέατος ή λαχανικών
  • ζεστό γάλα ή φυτικά ροφήματα με μέλι που καλό είναι να μην βράζε
  • ζεστά αφεψήματα όπως χαμομήλι, ginger

Τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε

Θα πρέπει να αποφεύγουμε τροφές που μπορεί να ερεθίσουν περισσότερο το λαιμό ή που είναι δύσκολα στην κατάποση.  Αυτά τα τρόφιμα είναι:

  • κράκερς και παξιμάδια
  • τραγανά σνακς π.χ. πατατάκια ή ποπ κορν
  • κρουτόν και κόρα από ψωμί
  • πικάντικα καρυκεύματα και σάλτσες
  • αναψυκτικά
  • αλκοόλ
  • φρέσκα τραγανά λαχανικά π.χ. καρότο
  • όξινα φρούτα/ λαχανικά όπως πορτοκάλια, λεμόνια, λάιμ, ντομάτες και γκρέιπφρουτ

Extra tip

Ο πονόλαιμος συνήθως εξαφανίζεται μέσα σε μια εβδομάδα και σε αυτό το διάστημα είναι ιδανικό να δώσουμε «ρεπό» όσο μπορούμε από την πολύωρη ομιλία! Ωστόσο, αν ο πονόλαιμος συνοδεύεται με αλλά συμπτώματα όπως πυρετό ή διαρκεί πάνω από 10  ημέρες είναι καλό να επικοινωνήσετε με τον ιατρό σας.

Συνεργάστηκε η Κυριακή Απέργη, Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Pedoendo, Msc (Med.Sci), PhDc
Επ. Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet