Το 25 % των εργαζομένων στην Ευρώπη αναφέρει ότι υποφέρει από εργασιακό άγχος καθ’ όλη τη διάρκεια ή κατά το μεγαλύτερο μέρος του ωραρίου εργασίας τους, ενώ ανάλογο ποσοστό αναφέρει ότι η εργασία έχει αρνητικές επιπτώσεις για την υγεία τους
Το ποσοστό αυτό στην Ελλάδα είναι το υψηλότερο μεταξύ των Ευρωπαϊκών κρατών. Η εργασιακή ανασφάλεια έχει αυξηθεί, ενώ το 1/5 των εργαζομένων εξακολουθεί να εργάζεται υπερωριακά ή βάσει μη τακτικών προγραμμάτων εργασίας. Καταγράφεται αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων εργασιακής πίεσης, βίας και παρενόχλησης η οποία σχετίζεται με τις αλλαγές που επέφερε η οικονομική κρίση στον χώρο εργασίας.

Πώς βιώνεις το εργασιακό άγχος

Συνήθως έχεις ένα συνεχές αίσθημα ανησυχίας, ότι δεν πρόκειται να προλάβεις τίποτα, ότι δεν είσαι άξιος, αισθάνεσαι εγκλωβισμένος και θες να πας σπίτι. Μπορεί επίσης να φοβάσαι την αποτυχία ακόμα κι αν έχεις πάρει προαγωγή επειδή αυξάνονται οι προσδοκίες για μεγαλύτερες επιτυχίες. Μπορεί να εκδηλωθεί ως άγχος ή θλίψη που σχετίζεται με παράπονα για έλλειψη επαγγελματικής ικανοποίησης ή υπερβολικές εργασιακές ευθύνες. Επίσης πολλές φορές σου δημιουργείται φόβος για μια πιθανή απόλυση χωρίς όμως αυτός ο φόβος να είναι δικαιολογημένος.

Οι επιπτώσεις του εργασιακού άγχους

Οι επιπτώσεις είναι αρκετά σοβαρές και δεν επηρεάζουν μόνο τον επαγγελματικό τομέα. Η διατήρηση του εργασιακού στρες σε υψηλά επίπεδα μπορεί να μειώσει την επαγγελματική αποδοτικότητα, να επηρεάσει την ποιότητα των διαπροσωπικών σχέσεων, τη σεξουαλική επιθυμία, τον ύπνο, την όρεξη και τη φροντίδα του εαυτού.

Σε χρόνιες καταστάσεις στρες ενδέχεται να προκύψουν ψυχιατρικές διαταραχές όπως Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή, Διαταραχή Πανικού, Ψυχαναγκαστική Διαταραχή, Κατάθλιψη που μπορεί να οδηγήσουν σε χρήση ουσιών και στον αλκοολισμό. Επιπλέον μπορεί να επηρεάσει τη σωματική υγεία με την μορφή ψυχοσωματικών νοσημάτων.

Εργασιακό άγχος και πώς να το αντιμετωπίσεις

Πως μπορείς να το αντιμετωπίσεις

  • Για να καταφέρεις να μειώσεις το επαγγελματικό στρες χρειάζεται να θέσεις κάποιους μακροπρόθεσμους στόχους. Πρέπει να αναγνωρίσεις πως εργασιακές συγκρούσεις θα υπάρξουν σίγουρα στο χώρο εργασίας σου και να είσαι ανοιχτή να ακούσεις και την άλλη πλευρά.
  • Μην βάζεις τον εαυτό σου στη γωνία όταν έχεις μια κακή μέρα! Όλοι τις έχουμε και είναι οκ! Παλεύεις καθημερινά με προσωπικά ή επαγγελματικά προβλήματα και χρειάζεται μια στο τόσο να το αναγνωρίζεις αυτό στον εαυτό σου!
  • Προσπάθησε να βελτιώσεις την αυτοεκτίμησή σου στον εργασιακό χώρο. Το ότι σου ανέθεσαν παραπάνω ευθύνες, σημαίνει ότι μπορείς να τα βγάλεις πέρα! Να σκέφτεσαι πως δεν μπορεί οι άλλοι να πιστεύουν σε εσένα περισσότερο από εσένα!
  • Σε ενδεχόμενο απόλυσης προσπάθησε να κατανοήσεις πλήρως τα αίτια που απολύθηκες. Αν ήταν για κάποιο λάθος που έκανες, εντόπισε ποιο ήταν αυτό και προσπάθησε να το διορθώσεις για την επόμενη φορά. Όλοι κάνουμε λάθη! Εάν ήταν για λόγους της εταιρίας όπως για παράδειγμα μείωση του budget το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να το αποδεχτείς και να μην το πάρεις προσωπικά. 
  • Να κάνεις ρεαλιστική εκτίμηση επιτυχιών και αποτυχιών στην εργασία και κυρίως να μπαίνεις στη διαδικασία να αναγνωρίζεις τα θετικά στοιχεία, τα ταλέντα σου και τις δυνατότητές σου!
Εργασιακό άγχος και πώς να το αντιμετωπίσεις
Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet