Πολλοί είναι οι λόγοι που μπορεί να κάνουν το εργασιακό περιβάλλον να είναι ανυπόφορο και βασανιστικό για πολλούς εργαζόμενους. Ο χειρότερος απ’ όλους είναι το bullying, ο εκφοβισμός ή η ψυχολογική κακομεταχείριση. Δεν χρειάζεται όμως η κατάσταση να φτάσει εκεί για να σε φέρνει στα όριά σου. Αρκεί να βιώνεις αντισυναδελφικές συμπεριφορές.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ δείχνει ότι τουλάχιστον 9 στους 10 εργαζόμενους έχουν ένα συνάδελφο που τους ενοχλεί, ενώ το 57% έχει σκεφτεί να παραιτηθεί λόγω κάποιου ενοχλητικού συναδέλφου. 

αντισυναδελφικές

Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι η τηλεργασία δεν κατάφερε να καταστείλει τις εργασιακές εντάσεις αφού το 55% απάντησε ότι εξακολουθεί να ενοχλείται από συναδέλφους αρκετές φορές την εβδομάδα, ακόμα και όταν δουλεύει από το σπίτι.

Έρευνα της Quality Logo Products ανάμεσα σε 1.902 εργαζόμενους στις ΗΠΑ βρήκε τις συμπεριφορές που ενοχλούν περισσότερο τους άλλους στον εργασιακό χώρο. 

1. Αυτός που συνεχώς διακόπτει 

Οι συχνές διακοπές είναι το πιο σύνηθες πρόβλημα στα meetings. Ο άνθρωπος που διακόπτει προφανώς θεωρεί ότι αυτό που έχει να πει εκείνος είναι πιο σημαντικό από οτιδήποτε και οποιονδήποτε άλλο. Η coach καριέρας Susan Peppercorn συμβουλεύει όσους έχουν να αντιμετωπίσουν κάποιον που διακόπτει όλη την ώρα να θέσουν ευγενικά το ζήτημα. «Μπορείς σε παρακαλώ να με αφήσεις να ολοκληρώσω; Και μετά θα πάρεις τον λόγο», είναι ένας τρόπος, λέει. Ξεκίνα με αυτό, ελπίζοντας ότι θα γίνει κατανοητό. Αν δεν γίνει θα το έχεις θέσει ως θέμα ενώπιον άλλων στο οποίο θα μπορείς να στηριχτείς αν αυτό συνεχίζεται.

2. Αυτός που παίρνει τα εύσημα για τη δουλειά άλλων

Έχει συμβεί σε πολλούς να δουλεύουν σκληρά για ένα project και τελικά ένας συνάδελφός τους να το παρουσιάζει σαν δική του δουλειά. Η coach Letisha Bereola λέει πως εάν πρόκειται για κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, δεν θα πρέπει άμεσα να καταδικάσει κανείς τον «θύτη», καθώς μπορεί να πρόκειται για ένα ακούσιο λάθος. 

αντισυναδελφικές

Όμως εάν η συμπεριφορά αυτή επαναληφθεί, θα πρέπει να βρεις έναν ευγενικό τρόπο να το θέσεις ως θέμα και να πεις ξεκάθαρα ότι ήταν δική του ιδέα. Ένας ωραίος τρόπος είναι:

«Όπως έλεγε και ο (το όνομα του συναδέλφου), η ιδέα μου να (επεξήγηση του project) θα έχει ως αποτέλεσμα να….». «Σε ευχαριστώ που το ανέφερες (το όνομα του συναδέλφου), όπως εξήγησα και σε εσένα, αυτό που εννοώ είναι…. », είναι ένας άλλος. 

Η Peppercorn συμβουλεύει τους εργαζόμενους να μιλήσουν γι’ αυτό απευθείας με τον προϊστάμενό τους. Εάν πρόκειται για ένα project που έχει μεγάλη σημασία για εσένα προσωπικά ή θα ληφθεί υπόψη σε κάποια εκτίμηση των επιδόσεών σου, είναι πολύ σημαντικό να το αναφέρεις. Είναι σημαντικό επίσης να κρατάς emails ή άλλες αποδείξεις της για τη συμβολή που είχες σε ένα project. Δεν ξέρεις που και πότε μπορεί να σου φανεί χρήσιμο. 

3. Αυτός που αποκαλύπτει πολλά!

Όταν κάποιος είναι ανοικτός για τη ζωή και τα χόμπι του, ενισχύει τις σχέσεις του στον εργασιακό χώρο. Όμως υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην υγιή ψιλοκουβεντούλα και στην αποκάλυψη υπερβολικά πολλών προσωπικών πληροφοριών. 

Γενικά στον εργασιακό χώρο είναι καλό να αποφεύγονται θέματα για τα οποία ο καθένας δικαιούται την προσωπική του άποψη, αλλά για τα οποία μπορεί εύκολα κάποιος να έχει ισχυρή άποψη, όπως για παράδειγμα είναι η πολιτική. Πρόκειται για θέματα που μπορεί γρήγορα μία απλή συζήτηση να εξελιχθεί σε διαφωνία. Επομένως, κάποιος θα πρέπει να είναι προσεκτικός όταν ανοίγει τέτοιες συζητήσεις. 

Και κυρίως, οι εργαζόμενοι πρέπει να απέχουν από το κουτσομπολιό του γραφείου με κάθε κόστος, λέει η Peppercorn. Εάν κάποιος αρχίζει μία συζήτηση που πιστεύετε ότι θα εκτροχιαστεί, μπορείτε να αλλάξετε θέμα μιλώντας για κάποιο project πάνω στο οποίο δουλεύετε ή για κάτι που ακούσατε στις ειδήσεις. Μπορείτε επίσης να αποχωρήσετε από τη συζήτηση λέγοντας ότι έχετε κάτι να κάνετε. 

Διάβασε ακόμα: 5 σημάδια ότι η εργασιακή σου φίλη είναι τοξική

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet