Η φουσκωμένη κοιλιά δεν είναι απλώς ένα αισθητικό πρόβλημα: αν το έχεις ζήσει έστω και μια φορά, ξέρεις ότι το πρήξιμο που φαίνεται κάτω από τα φόρεμά σου είναι το λιγότερο. Το χειρότερο είναι αυτή η τεράστια αίσθηση δυσφορίας. Πριν λύσουμε το πρήξιμο όμως, καλό είναι να κατανοήσουμε τις αιτίες του, οι οποίες δεν συνδέονται πάντα με την αύξηση βάρους.

Παθολογικές αιτίες

Οι πιο συχνές παθολογικές αιτίες είναι οι εξής: δυσανεξία στη λακτόζη, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, κοιλιοκάκη, γαστρεντερίτιδα, περιτονίτιδα, πέτρες στη χολη κ.α. Εννοείται πως αν το πρόβλημα επιμένει για καιρό πρέπει να επισκεφτείς κάποιον ειδικό γιατρό. 

Οι πιο συχνές αίτιες

  • Ακατάλληλη διατροφή: κατανάλωση πολύ λιπαρών και πικάντικων τροφών που βλάπτουν την πέψη
  • Κακή μάσηση: τρώς πολύ γρήγορα
  • Υπερβολική κατάποση αέρα: μάσημα τσίχλας, κάπνισμα ή κατανάλωση ανθρακούχων ποτών
  • Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο
  • Στρες και άγχος
  • Έλλειψη ξεκούρασης
  • Καθιστικός τρόπος ζωής
  • Ο κακός μεταβολισμός του σακχάρου μπορεί επίσης να προκαλέσει φούσκωμα στην κοιλιά. Στην πράξη είναι ένα σήμα ότι οι υποδοχείς ινσουλίνης είναι συγκεντρωμένοι στο επίπεδο του σπλαχνικού λίπους αντί να κατανέμονται σε όλο το σώμα. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα εάν τρώτε πολλούς υδατάνθρακες.
Πρησμένη κοιλιά: οι φυσικές θεραπείες για να νιώσεις καλύτερα
Το φούσκωμα στην κοιλιά δεν φαίνεται μόνο κάτω από το φόρεμά σου, αλλά μπορεί να σου χαλάσει τη διάθεση

Φούσκωμα στην κοιλιά: φυσικές θεραπείες

Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν παθολογικά αίτια μπορείς να καταπολεμήσεις το πρήξιμο στην κοιλιά με φυσικές θεραπείες.

Ξεκίνα από τις καλές συνήθειες όταν είσαι στο τραπέζι:

Τρώγε ήρεμα, κάνε 5 γεύματα την ημέρα και απόφυγε το βραδινό ακριβώς πριν πέσεις για ύπνο. 
Μάσησε αργά και πιες άφθονο νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Πρόσεξε επίσης, το είδος του φαγητού που βάζεις στο πιάτο σου: απόφυγε το προζύμι, αντικατέστησέ το με κράκερ ή κριτσίνια και επίλεξε εύπεπτα και ελαφριά φαγητά.

Συνέχισε με φυσική δραστηριότητα

Η φυσική δραστηριότητα μπορεί, επίσης, να σε βοηθήσει να μειώσεις το φούσκωμα. Ακόμη και το ήπιο περπάτημα μπορεί να κάνει θαύματα. Μια πολύ καλή άσκηση είναι η συστροφή του κορμού με μια ράβδο. Βάλε τη ράβδο πίσω από το κεφάλι και πάνω από τους ώμους. Κάνε μια ελαφριά κλίση στον κορμό προς τα εμπρός και κάνε περιστροφή μια προς τα δεξιά και μια προς τα αριστερά.

Οι τροφές που βοηθούν στην καταπολέμηση του πρηξίματος

Ο ενεργός φυτικός άνθρακας 

Προέρχεται από μια ειδική επεξεργασία απανθράκωσης του κελύφους της καρύδας και γι’ αυτό έχει αυξημένη ικανότητα προσρόφησης των αερίων που παράγονται στο στομάχι.
Είναι μια φυσική θεραπεία που συνιστάται συχνά σε περίπτωση επίμονου οιδήματος της κοιλιάς χάρη στην απορροφητική του ικανότητα σε υγρά, ιόντα υδρογόνου και αέρια.Μπορείς να το αγοράσεις σε καταστήματα με βιολογικά προϊόντα, φυτικά φάρμακα ή φαρμακεία και συνήθως πωλείται σε μορφή κάψουλων ή δισκίων που πρέπει να παίρνεις με από άφθονο νερό.

Πρησμένη κοιλιά: οι φυσικές θεραπείες για να νιώσεις καλύτερα

Το τζίντζερ

Ανάμεσα στις πολλές ιδιότητες του τζίντζερ -εξαιρετικός στην καταπολέμηση του κρυολογήματος και του πονόλαιμου, για την ανακούφιση από τη ναυτία, για την αρτηριακή πίεση- υπάρχει και αυτή του συμμάχου στην πρόληψη του οιδήματος της κοιλιάς. Μπορείς να το καταναλώσεις με τη μορφή τσαγιού από βότανα, να το προσθέσεις σε smoothies ή – σε σκόνη ή τριμμένο – ως καρύκευμα στην κουζίνα όπως στα όσπρια για παράδειγμα για να βελτιώσεις την πέψη τους. 

Πρησμένη κοιλιά: οι φυσικές θεραπείες για να νιώσεις καλύτερα

Ο μάραθος

Αυτό το λαχανικό, ακόμη και σε μορφή τσαγιού από βότανα που παρασκευάζεται από τους σπόρους του, είναι εξαιρετικός σύμμαχος στην πρόληψη της πρησμένης κοιλιάς. Η τακτική κατανάλωση μάραθου -ανεξάρτητα από το αν είναι ωμό, μαγειρεμένο ή σε τσάι (το καλοκαίρι μπορείς να το κρυώσεις κιόλας) είναι μια καλή συνήθεια, η οποία βοηθά στην καλύτερη πέψη και στην πρόληψη και καταπολέμηση του πρηξίματος. 

Πρησμένη κοιλιά: οι φυσικές θεραπείες για να νιώσεις καλύτερα

Το τσίλι

Το πιπέρι τσίλι, και ιδιαίτερα το πιπέρι καγιέν, θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματική τροφή για την πρόληψη του φουσκώματος, καθώς μπορεί να προάγει την πέψη, να επιταχύνει τον μεταβολισμό και τις διαδικασίες απορρόφησης θρεπτικών συστατικών καθώς και την αποβολή αερίων και τοξινών. Αυτές οι ευεργετικές ιδιότητες εκδηλώνονται χάρη στην παρουσία μέσα σε αυτό μιας ουσίας που ονομάζεται καψαϊκίνη.

Πρησμένη κοιλιά: οι φυσικές θεραπείες για να νιώσεις καλύτερα

Διάβασε ακόμη: To σούπερ βότανο που συστήνει ο γαστρεντερολόγος

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!