Είναι πλέον επίσημο: Η βιομηχανία των ποδηλάτων υπερδιπλασίασε τις μετοχές της κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στα πρόσφατα lockdown που έφερε η Covid 19, όλοι και όλες άρχισαν να αγαπούν τα πεντάλ! Υποψιασμένα, οπότε, για τα μεγάλα κέρδη που θα αποφέρει η ποδηλασία τα μεγάλα designer brands συμμάχησαν με εταιρείες κατασκευής ποδηλάτων και «δημιούργησαν» μια lifestyle αποικία στον κόσμο της ποδηλασίας: τα luxury bikes.

Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνουν τόσο διαφορετικά τα ποδήλατα μόδας;

Ποδήλατα Μόδας: Οι μεγάλες συνεργασίες

Tους τελευταίους μόνο μήνες, έχουμε δει συνεργασίες από τους Stella McCartney με την Cannondale, Kenzo με Brompton, καθώς και Jacquemus με VanMoof, ενώ πριν από λίγες ημέρες η Saint Laurent παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό ποδήλατο Super73-S2. Είδαμε επίσης το W-BASE της Stüssy, το «χωμάτινο» ποδήλατο της Supreme και το MATE.BIKE της Palm με τη Moncler. 

Το ποδήλατο Cannondale με την υπογραφή Stella McCartney

Τα πολυτελή ποδήλατα ωστόσο δεν είναι κάτι καινούργιο. Το Dior BMX με την υπογραφή του Kris van Assche ή τα διάφορα ποδήλατα με το μονόγραμμα της Louis Vuitton κυκλοφορούν σε –επιλεγμένους- δρόμους πολύ πριν η ποδηλασία γίνει trend.

Πλέον, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι υπάρχουν μοντέλα εκεί έξω, που η τιμή τους ανταγωνίζεται εκείνη ενός αυτοκινήτου.

Και ο οίκος Louis Vuitton στον αγώνα

Το LV Bike πάλι δεν είναι ένα οποιοδήποτε ποδήλατο, καθώς συνδυάζει την αποκλειστικότητα με την πολυτέλεια και τη hand made αισθητική. Αυτό το μοντέλο βασίζεται σε αυτό του Maison Tamboite Paris, το οποίο έχει ενισχυθεί με το χαρακτηριστικό στυλ της Louis Vuitton.

Τα ποδήλατα διατίθενται ήδη προς πώληση στο ηλεκτρονικό κατάστημα του οίκου σε τέσσερα χρώματα: κόκκινο, μπλε, μαύρο και κίτρινο. Διαθέτουν, επίσης, καφέ δερμάτινο κάλυμμα με το μονόγραμμα Louis Vuitton. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, διατίθενται σε δύο διαφορετικά μοντέλα. Το πρώτο έχει ένα καλάθι μπροστά, ενώ το δεύτερο έχει ένα ζωγραφισμένο διαμάντι στο πίσω μέρος. Η τιμή τους ανέρχεται στα 22.000 ευρώ.

Εσύ θα αγόραζες ένα ποδήλατο μόνο για selfie;

Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνουν τόσο διαφορετικά τα ποδήλατα μόδας; Τι περισσότερο έχουν να προσφέρουν οι σχεδιαστές –εκτός από πολυτέλεια- όταν διεισδύουν σε μια άλλη βιομηχανία; Αν ρωτήσετε έναν φανατικό της ποδηλασίας τη γνώμη του για τα πολυτελή ποδήλατα, η απάντηση που πιθανότατα θα πάρετε είναι πως δεν θα τα καβαλούσε ποτέ. Όχι επειδή δεν είναι αξιόπιστα, αλλά επειδή στην πραγματικότητα δεν είναι για ποδηλασία. Τις περισσότερες φορές, χρησιμοποιούνται κυρίως από εκείνους που βλέπουν την ποδηλασία ως μια ακόμη ευκαιρία για selfie.

Collector’s item

Βέβαια, τα περισσότερα ποδήλατα που προκύπτουν από τις ακριβές συνεργασίες που προαναφέραμε είναι συλλεκτικά αντικείμενα. Το ποδήλατο Bogarde του Dior πωλείται επί του παρόντος στα 25.000 δολάρια, ενώ η τιμή άλλων μοντέλων φτάνει πολύ ψηλότερα.

Ανεξάρτητα από το αν η μόδα καταλαβαίνει το ποδήλατο ως σπορ ή όχι, η εισροή σχεδίων και συνεργασιών αποδεικνύει ότι ο τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται, κυρίως προς την κατεύθυνση του lifestyle και όχι του αθλητισμού. Οι πραγματικοί ποδηλάτες νοιάζονται μόνο για την ποιότητα. Από την άλλη, όσοι ζουν στις μεγάλες πόλεις, βρήκαν στο ποδήλατο την τέλεια άσκηση καθώς και έναν πολύ καλό και φθηνό τρόπο μετακίνησης ειδικά εν μέσω πανδημίας. Αν τώρα όλα αυτά μπορούν να γίνουν με στυλ ακόμη καλύτερα.

Με αυτή τη λογική η μόδα έκανε το ποδήλατο -προς το παρόν- το καινούργιο της παιχνιδάκι, μέχρι να βάλει στο μάτι την επόμενη μεγάλη τάση. Μέχρι τότε, ας ευχαριστηθούμε «πετάλι».

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet