Είτε είναι από άγχοςπλήξη ή μια δια βίου συνήθεια που απλά δεν φαίνεται να μπορείς να κόψεις, το δάγκωμα των νυχιών είναι μια κοινή πρακτική που μερικοί από εμάς δε μπορούμε να αποτινάξουμε. Όμως, ενώ είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα και φαίνεται να επηρεάζει μόνο την εμφάνιση των νυχιών μας, μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας ή να προκαλέσει βλάβη στον ιστό που περιβάλλει την κοίτη τους. Για να μην αναφέρουμε ότι το να κρατάς τα δάχτυλά μακριά από το στόμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τη διάρκεια της τρέχουσας πανδημίας.

Παρακάτω, η Δρ. Alia Ahmed, σύμβουλος ψυχοδερματολόγος και ειδικός στην ευεξία του δέρματος, εξηγεί τα πράγματα που πρέπει να λάβουμς υπόψη, από τον εντοπισμό ενός ερεθίσματος έως αποτελεσματικές μεθόδους για το πώς να σταματήσουμε.

6 τρόποι να σταματήσεις να τρως τα νύχια σου μια για πάντα

Τι προκαλεί το δάγκωμα των νυχιών;

«Δεν είναι πλήρως κατανοητό γιατί μερικοί άνθρωποι δαγκώνουν τα νύχια τους. Ωστόσο, είναι πιθανό να είναι μια αλληλεπίδραση πολλών παραγόντων», λέει η Δρ. Ahmed, αναφέροντας ανάμεσα σε άλλα, τη γενετική, ορισμένες ψυχιατρικές διαταραχές και διάφορους επιβαρυντικούς παράγοντες.

«Πολλές μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει ένα γενετικό συστατικό στο δάγκωμα των νυχιών (γνωστό και ως ονυχοφαγία). Μια μελέτη έδειξε ότι το 36,8% όσων τρώνε τα νύχια τους είχαν τουλάχιστον ένα μέλος της οικογένειας τους που είχε αυτή τη συνήθεια. Μελέτες σε δίδυμα έχουν δείξει ότι τα πανομοιότυπα δίδυμα είναι πιο πιθανό να είναι και τα δύο nail-biters από τα μη πανομοιότυπα δίδυμα», εξηγεί. Επιβαρυντικοί παράγοντες, όπως η πλήξη ή η προσπάθεια συγκέντρωσης, είναι επιρροές που πολλοί ονυχοφάγοι θα μπορούσαν να αναγνωρίσουν πιο εύκολα.

Υπήρξαν επίσης κάποιες επιστημονικές θεωρίες ότι το άγχος σχετίζεται με το δάγκωμα των νυχιών, αλλά τα στοιχεία δεν είναι συνεπή. «Ορισμένες μελέτες δεν δείχνουν καμία διαφορά στις αγχώδεις διαταραχές μεταξύ των ονυχοφάγων και των μη ονυχοφαγών, αλλά μια άλλη μελέτη έδειξε ότι έως και το 24,2% των πρώτων θα αναπτύξουν άγχος κάποια στιγμή στη ζωή τους», εξηγεί η Δρ. Ahmed .

Πώς μπορείς να αναγνωρίσεις τι σου προκαλεί αυτήν τη συνήθεια;

«Είναι σημαντικό να είμαστε σε θέση να αναγνωρίζουμε το τι πυροδοτεί το δάγκωμα των νυχιών, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει άγχος, στρες ή ακόμα και πλήξη», σημειώνει η Δρ. Ahmed. «Για να βοηθήσω στον εντοπισμό αυτών των παραγόντων, προτείνω να κρατάτε ένα καθημερινό ημερολόγιο για να καταγράφετε τυχόν σκέψεις/συναισθήματα/καταστάσεις που προάγουν το δάγκωμα των νυχιών». Αυτό μπορεί να διατηρηθεί είτε σε φορητό υπολογιστή είτε ακόμα και στο κινητό ή το tablet σου.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο Elle.gr

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet