Είμαστε πολλοί αυτοί που τα βράδια παλεύουμε να μας πάρει ο ύπνος και το καταφέρνουμε με μεγάλη δυσκολία. Και σαν να μη φτάνει αυτό, ξυπνάμε συχνά στη διάρκεια της νύχτας είτε για να ουρήσουμε είτε γιατί είδαμε ένα όνειρο που μας τάραξε. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα έντονου άγχους. Ιδίως άτομα που τείνουν να κάνουν ανασκόπηση της ημέρας τους λίγο πριν κοιμηθούν, το να επαναφέρουν πράξεις τους που τους φαίνονται ενοχλητικές και αναρωτιούνται «γιατί το έκανα αυτό θεέ μου;», αυξάνει το άγχος.

Αν λοιπόν ανήκετε σε αυτούς που η τελευταία φορά που κοιμήθηκαν χωρίς ανησυχίες και έκαναν πλήρη ύπνο το βράδυ, ήταν στην 6η δημοτικού, τότε υπάρχει μια μέθοδος που αρκετοί ειδικοί στο εξωτερικό την θεωρούν αποτελεσματική.

Πρόκειται για τη μέθοδο 4-7-8. Όχι, δεν είναι κάποιος κωδικός ή κάποια μέτρηση προβάτων. Είναι η τεχνική του να εισπνέεις μετρώντας ως το 4, να κρατάς αυτή την εισπνοή μέχρι το 7 και να εκπνέεις μετρώντας ως το 8. Ο καθηγητής κλινικής ψυχολογίας και ιατρικής στη Σχολή Κεκ του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, δρ. Raj Dasgupta, περιγράφει αυτή την τεχνική ως την αναπνοή της ξεκούρασης.

Το 4-7-8 είναι μια πανάρχαια τεχνική που έχει τις ρίζες της στην πραναγιάμα, μια πρακτική ρύθμισης της αναπνοής στη γιόγκα, που διαδόθηκε το 2015.

Η αποτελεσματική μέθοδος 4-7-8: Την συστήνουν οι ειδικοί σε όσους δεν κοιμούνται από άγχος

«Οι περισσότερες δυσκολίες ύπνου αφορούν ανθρώπους που παλεύουν να κοιμηθούν, αλλά το μυαλό τους είναι υπερδραστήριο. Αλλά ασκήσεις όπως η τεχνική 4-7-8 σου δίνουν τη δυνατότητα να επιδιώξεις την ηρεμία. Κι αυτό ακριβώς χρειαζόμαστε να κάνουμε πριν ξαπλώσουμε», λέει η σύμβουλος Rebecca Robbins από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, που ασχολείται με τον ύπνο και τις κιρκαδικές ανισορροπίες στην Κλινική Brigham στη Βοστώνη.

«Δε σου προκαλεί υπνηλία, αλλά σου μειώνει το άγχος, άρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να κοιμηθείς», εξηγεί ένας κλινικός ψυχολόγος στο CNN, ο Joshua Tal.

Τι πρέπει να κάνει κάποιος για να πετύχει η μέθοδος; Θα πρέπει να κάθεται με την πλάτη εντελώς ίσια και να βρίσκεται σε ένα απόλυτα ήρεμο δωμάτιο. Όταν πάρει το κολάι, τότε μπορεί να την δοκιμάσει και ενώ είναι ξαπλωμένος. Στη διάρκεια της εισπνοής και της εκπνοής, η γλώσσα πρέπει να είναι τοποθετημένη στο ούλο πίσω από τα δύο πάνω μπροστινά δόντια, ώστε η εκπνοή να γίνεται μέσα από το στόμα και γύρω από τη γλώσσα.

Διάβασε περισσότερα στο Nitro.gr

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet