Δεν υπάρχει σχέση που να μην έχει εντάσεις, ούτε είναι πάντα όλα ρομαντικά και ήρεμα. Mερικές φορές μπορεί να τσακωθείτε και να φτάσετε και οι δυο στα όρια σας. Ο καθένας με τον δικό του τρόπο γιατί ο καθένας έχει το δικό του χαρακτήρα και εκδηλώνει διαφορετικά το θυμό και τα νευρά του. Εμείς ψάξαμε τους ”τύπους” των… νευρικών και ίσως ανακαλύψεις και τον δικό σου!

Οι απαντήσεις σου σε μια λογομαχία επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες όπως για παράδειγμα την παιδική σου ηλικία, τον τρόπο με τον οποίο σου συμπεριφέρθηκαν οι γονείς σου είτε από τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται ο ένας στον άλλον.

Εσύ τι τύπος είσαι όταν τσακώνεσαι;

Ακολουθούν oι βασικοί τύποι! Δες σε ποιον ανήκεις:

#Αποφεύγεις την σύγκρουση

Αν τείνεις να σιωπάς ή να αποσύρεσαι εντελώς, είσαι ένας “Αποφευκτικός Διαφωνητής”. Η ίδια η σύγκρουση σε κάνει να αισθάνεσαι άβολα, οπότε αντί να δουλέψεις για λύσεις επιλέγεις να βγεις από την κατάσταση όσο το δυνατόν περισσότερο.
Τι πρέπει να κάνεις; Με ηρεμία, ζήτησε λίγο χρόνο για να καταφέρεις να συγκροτήσεις τη σκέψη σου!

#Υπερασπιστής

Αν νιώθεις ότι ο σύντροφός σου σε επικρίνει κάθε φορά που έχει κάποιο πρόβλημα κι εσύ αμύνεσαι συνεχώς, ίσως είσαι υπερασπιστής. Μπορεί να νιώθεις ότι τα πράγματα είναι εντάξει μόνο όταν πάνε τέλεια και ομαλά, ενώ όποτε κάποιος έχει ένα πρόβλημα, αυτό σε κάνει να αισθάνεσαι απόρριψη, ότι έχεις λάθος για τα πάντα, ανόητη ή ότι είσαι μια αποτυχία. Είναι μια αντίδραση που έχει αυτοματοποιηθεί στον εγκέφαλό σου. Το μόνο που καταφέρνεις είναι να κάνεις τον άλλο να αισθανθεί ότι δεν τον ακούς και ότι ακυρώνεις τις ανάγκες και τα συναισθήματά του!
Τι πρέπει να κάνεις; Να μάθεις να ακούς. Να καταλαβαίνεις το πραγματικό νόημα των λέξεων, όχι αυτό που φαντάζεσαι. Το πιθανότερο είναι ότι κανείς δεν σε κατηγορεί.

Εσύ τι τύπος είσαι όταν τσακώνεσαι;

#Είσαι επιθετικός

Αν μόλις ξεκινάει ο τσακωμός εσύ αρχίζεις να φέρεσαι επιθετικά και να επιτίθεσαι λεκτικά, τότε ναι ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία! Πολλές δηλώσεις «εγώ» και υπερθετικά που δεν δίνουν πολύ χώρο στην άλλη μεριά. Αυτές οι φράσεις μπορεί να πληγώσουν τον άλλο και στην τελική να μην τις εννοείς ούτε εσύ! Σε μια σχέση είναι δύο και δεν χωράει το “εγώ”!
Τι πρέπει να κάνεις: Εάν διαφωνείς με αυτό που λέγεται μπορείς να ξεκινήσεις την φράση σου: “Καταλαβαίνω τι μου λες/τον εκνευρισμό σου, όμως αισθάνομαι/ σκέφτομαι…κλπ”

#Συμφωνείς με όλα

Εάν είσαι κάποιος που προτιμά να δεχτεί κάτι, ώστε η διαμάχη να τελειώσει πιο γρήγορα και δεν λες πολλά-πολλά απλά συμφωνείς με όλα, τότε ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία. Το θέμα εδώ είναι ότι μπορεί να μην αφιερώνεις χρόνο για να κατανοήσεις πραγματικά τα ζητήματα και απλώς κλείνεις τα ζητήματα προσποιούμενος ότι κατανοείς! Μπορεί επίσης να δώσει στο άλλο άτομο υπερβολική δύναμη, πιστεύοντας ότι έχει πάντα δίκιο σε κάθε λογομαχία. Τέλος δεν υπερασπίζεσαι τη θέση σου κι αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο για την ψυχολογία σου!
Τι πρέπει να κάνεις; Να μάθεις να εκφράζεσαι. Ξεκίνα από τα απλά, απ’ ότι σου είναι πιο εύκολο να διαφωνήσεις. Θα εξοικειωθείς και θα μπορείς να το κάνεις και για πιο δύσκολα πράγματα σιγά σιγά.

Εσύ τι τύπος είσαι όταν τσακώνεσαι;

#Επίμονος

Εάν είσαι αυτός που δεν μπορεί να απορρίψει ένα θέμα, δεν θα βάλει τελεία ή θα συνεχίσει να το αναδεικνύει στις πιο ακατάλληλες στιγμές τότε είσαι λιγάκι παραπάνω επίμονος από όσο πρέπει. Ο συνομιλητής σου θέλει να λήξει το θέμα κι εσύ το συνεχίζεις με αποτέλεσμα ο άλλος να πνίγεται, να νιώθει ασφυξία και επίθεση.

Τι πρέπει να κάνεις; Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να ηρεμήσεις και κάνε μια δραστηριότητα που απομακρύνει το μυαλό σου από τη σύγκρουση.

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!