Το κάπνισμα είναι μια συνήθεια ή αλλιώς ένα είδος εθισμού, από το οποίο είναι όντως δύσκολο να απαλλαγεί κάποιος, καθώς η ψυχολογία είναι αυτή που καθορίζει την ανάγκη για τσιγάρο. Αν και είναι σχεδόν βέβαιο ότι γνωρίζεις τα οφέλη διακοπής του καπνίσματος, σου συγκεντρώσαμε τι πραγματικά συμβαίνει στον οργανισμό σου αν κόψεις το τσιγάρο από τις πρώτες κιόλας ώρες αποχής. Θα εκπλαγείς! Και βασικά ελπίζουμε να κάνεις κάτι γι’ αυτό!

Τι συμβαίνει στον οργανισμό σου αν κόψεις το κάπνισμα;

Η διακοπή του καπνίσματος σημαίνει σπάσιμο του κύκλου του εθισμού και ουσιαστικά επανασύνδεση του εγκεφάλου για να σταματήσει η λαχτάρα για νικοτίνη.

Τα οφέλη της διακοπής του μόλις 1 ώρα μετά είναι σοκαριστικά!

Τι συμβαίνει στο σώμα μόλις σταματήσεις το κάπνισμα;

Μετά από 1 ώρα

  • Σε μόλις 20 λεπτά μετά το κάπνισμα του τελευταίου τσιγάρου, ο καρδιακός ρυθμός πέφτει και επανέρχεται στο φυσιολογικό. Η αρτηριακή πίεση αρχίζει να μειώνεται και η κυκλοφορία του αίματος μπορεί να αρχίσει να βελτιώνεται.

Μετά από 12 ώρες

  • Τα τσιγάρα περιέχουν πολλές τοξίνες, συμπεριλαμβανομένου του μονοξειδίου του άνθρακα, ενός αερίου που υπάρχει στον καπνό του τσιγάρου. Μετά από μόλις 12 ώρες χωρίς τσιγάρο, το σώμα καθαρίζεται από την περίσσεια μονοξειδίου του άνθρακα από τα τσιγάρα. Το επίπεδο μονοξειδίου του άνθρακα επιστρέφει στο φυσιολογικό, αυξάνοντας τα επίπεδα οξυγόνου του σώματος.
Τι συμβαίνει στον οργανισμό σου αν κόψεις το κάπνισμα;

Μετά από 1 ημέρα

  • Μόλις 1 ημέρα μετά τη διακοπή του καπνίσματος, ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής αρχίζει να μειώνεται. Σε μόλις 1 ημέρα μετά τη διακοπή του καπνίσματος, η αρτηριακή πίεση ενός ατόμου αρχίζει να πέφτει, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακής νόσου από υψηλή αρτηριακή πίεση που προκαλείται από το κάπνισμα. Σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα, τα επίπεδα οξυγόνου ενός ατόμου θα έχουν αυξηθεί, καθιστώντας τη σωματική δραστηριότητα και την άσκηση πιο εύκολη, προωθώντας συνήθειες για την υγεία της καρδιάς.

Μετά από 3 ημέρες

  • 3 ημέρες μετά τη διακοπή του καπνίσματος, τα επίπεδα νικοτίνης στο σώμα εξαντλούνται. Σε αυτή τη φάση οι περισσότεροι άνθρωποι θα εμφανίσουν κυκλοθυμία και ευερεθιστότητα, έντονους πονοκεφάλους και λιγούρες καθώς το σώμα αναπροσαρμόζεται.

Μετά από 1 μήνα

  • Σε μόλις 1 μήνα, η πνευμονική λειτουργία ενός ατόμου αρχίζει να βελτιώνεται. Καθώς οι πνεύμονες επουλώνονται και η λειτουργικότητά τους βελτιώνεται, οι πρώην καπνιστές μπορεί να παρατηρήσουν λιγότερο βήχα και δύσπνοια. Επίσης, η αντοχή κατά την άσκηση αυξάνεται και οι πρώην καπνιστές μπορεί να παρατηρήσουν μια ανανεωμένη ικανότητα για καρδιαγγειακές δραστηριότητες, όπως το τρέξιμο.

Μετά από 9 μήνες

  • Εννέα μήνες μετά τη διακοπή του καπνίσματος, οι πνεύμονες έχουν επουλωθεί σημαντικά. Πολλοί πρώην καπνιστές παρατηρούν μείωση της συχνότητας των πνευμονικών λοιμώξεων.
Τι συμβαίνει στον οργανισμό σου αν κόψεις το κάπνισμα;

Μετά από 5 χρόνια

  • Τα τσιγάρα περιέχουν τοξίνες που προκαλούν στένωση των αρτηριών και των αιμοφόρων αγγείων. Αυτές οι ίδιες τοξίνες αυξάνουν επίσης την πιθανότητα ανάπτυξης θρόμβων αίματος. Μετά από 5 χρόνια χωρίς κάπνισμα, το σώμα έχει θεραπευθεί αρκετά ώστε οι αρτηρίες και τα αιμοφόρα αγγεία να αρχίσουν να διευρύνονται ξανά.

Μετά από 10 χρόνια

  • Μετά από 10 χρόνια, οι πιθανότητες ενός ατόμου να αναπτύξει καρκίνο του πνεύμονα και να πεθάνει από αυτόν μειώνονται κατά προσέγγιση στο μισό σε σύγκριση με κάποιον που συνεχίζει να καπνίζει. Η πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου θα μειωθεί σημαντικά.

Μετά από 20 χρόνια

  • Μετά από 20 χρόνια, ο κίνδυνος θανάτου από αιτίες που σχετίζονται με το κάπνισμα, συμπεριλαμβανομένων τόσο της πνευμονικής νόσου όσο και του καρκίνου, πέφτει στο επίπεδο ενός ατόμου που δεν έχει καπνίσει ποτέ στη ζωή του. Επίσης, ο κίνδυνος ανάπτυξης καρκίνου του παγκρέατος έχει γίνει όμοιος με κάποιον που δεν έχει καπνίσει ποτέ.

Το κάπνισμα είναι μια επιβλαβής συνήθεια που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές επιπλοκές για την υγεία, ακόμη και θάνατο. Όταν κόβουμε το τσιγάρο, το σώμα θα αρχίσει να θεραπεύεται φυσικά και να ανακτά τη ζωτικότητα ενός μη καπνιστή με την πάροδο του χρόνου. Κάθε χρόνο μη καπνίσματος μειώνει τους κινδύνους και βελτιώνει τη γενική υγεία. Τι λες; Δεν αξίζει να το προσπαθήσεις;

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet