Η πανδημία της Covid-19 αναμφισβήτητα έφερε τα πάνω κάτω τόσο σε προσωπικό επίπεδο, όσο και σε κοινωνικό. Εμείς οι γυναίκες αφού ενδώσαμε στις μικρές χαρές του slow living και ανακαλύψαμε την τηλεργασία, καταλήξαμε σε μια καθημερινότητα χωρίς πολύωρες, πολυδάπανες μετακινήσεις. Για του λόγου το αληθές, πρόσφατη έρευνα του LinkedIn, διαπίστωσε πώς το 41% των γυναικών θα ήθελε να συνεχίσει την τηλεργασία full time, ενώ το 26% θα προτιμούσε να καθιερώσει ένα υβριδικό μοντέλο μοιρασμένης εργασίας μεταξύ σπιτιού και γραφείου.

Από τα νέα αυτά στοιχεία του LinkedIn προκύπτει ότι ο αριθμός των γυναικών που αποφάσισαν να αλλάξουν καριέρα αυξήθηκε κατά 54% το 2021 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Αριθμός ρεκόρ!

Ενάμιση χρόνο μετά την πανδημία, οι γυναίκες στον εργασιακό χώρο αξιολογούν ολοένα και περισσότερο τους επαγγελματικούς τους στόχους με βάση μια σειρά σημείων αναφοράς, όπως η εργασιακή ευελιξία, ο μισθός αλλά και οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας κατά του Covid-19.

Οι αριθμοί μοιάζουν εντυπωσιακοί: 4 εκατομμύρια Αμερικανοί δήλωσαν παραίτηση τον Απρίλιο του 2021, σημειώνοντας ένα ιστορικό υψηλό 20 χρόνων, ενώ, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη της Microsoft, το 41% των εργαζομένων παγκοσμίως σκοπεύει να παραιτηθεί σύντομα. Κάποιοι επιθυμούν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση ή αναζητούν διαφορετικά μοντέλα συνεργασίας. Για τις γυναίκες, που συνεχίζουν να έχουν “πολλαπλούς” ρόλους, η προοπτική της μεγαλύτερης επαγγελματικής ευελιξίας μοιάζει ακόμα πιο γοητευτική. Το «Forbes» μιλάει για επανάσταση στην αγορά εργασίας.

Σύμφωνα με την επικεφαλής οικονομολόγο του LinkedIn, Karin Kimbrough, το πραγματικά εντυπωσιακό είναι πώς για πρώτη φορά οι γυναίκες αποφάσισαν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση μόνες τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Από την άλλη μετά την καραντίνα οι εταιρείες δείχνουν να αυξάνουν ξανά σημαντικά τις προσλήψεις γυναικών.

Στις αρχές του 2020, οι θέσεις εργασίας που τείνουν να κυριαρχούνται από γυναίκες, όπως το λιανικό εμπόριο και άλλες εργασίες παροχής υπηρεσιών, περιόρισαν επιθετικά τους εργαζόμενους μια που οι παραγγελίες στο σπίτι επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, σημειώνει η Karin Kimbrough.

Ενώ η πανδημία έχει αναγκάσει τόσο τους άνδρες όσο και τις γυναίκες να επαναξιολογήσουν πώς περνούν τον χρόνο τους, σύμφωνα με την Kimbrough οι γυναίκες έπρεπε να λάβουν υπόψη πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της φροντίδας των παιδιών και του εισοδήματός τους.

Οι γυναίκες άρχισαν να αναρωτιούνται: “Αξίζει ο μισθός που πληρώνομαι και ο χρόνος που διαθέτω;” Και αποφάσισαν πώς όχι!

πανδημία
Kατά τη διάρκεια της πανδημίας οι γυναίκες έπρεπε να λάβουν υπόψη πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της φροντίδας των παιδιών και του εισοδήματός τους.

Η μισή μου εργάσιμη ημέρα περνάει μέσα στο λεωφορείο”

Ανάμεσα στις τάξεις των γυναικών που επανεκτίμησαν την καριέρα τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι η Ελίζαμπεθ Μόργκαν. Όταν ξεκίνησε η πανδημία, η 26χρονη εργαζόταν ως recruiter για την Google, μια δουλειά που περιελάμβανε μετακίνηση πέντε ωρών την ημέρα στην εταιρική πανεπιστημιούπολη της εταιρείας.

«Περνούσα κυριολεκτικά τη μισή εργάσιμη μέρα μου σε ένα λεωφορείο», λέει. «Και ήμουν εξαντλημένη».

Όταν χτύπησε η πανδημία, μεταπήδησε στην εξ’ αποστάσεως εργασία. Η Morgan χρησιμοποίησε τον έξτρα πλέον ελεύθερο χρόνο της για να δημιουργήσει μια παράλληλη εταιρεία με κοσμήματα. Έβαλε τις δημιουργίες της στο ηλεκτρονικό κατάστημα Etsy με το όνομα LivelyLizCreations και βγάζει ένα πολύ αξιοπρεπές έξτρα εισόδημα.

Αυτό την έκανε να αναθεωρήσει πολλά. Τελικά, δέχτηκε πρόταση από μια μικρότερη εταιρεία και εγκατέλειψε τη Google, που της είχαν κάνει πλύση εγκεφάλου με την “ανταγωνιστική δημιουργικότητα”.

Επίσης, μετακόμισε από την περιοχή του Σαν Φρανσίσκο στο Ντένβερ για να είναι πιο κοντά στην οικογένεια της. Κατά την άποψή της, η πανδημία της έδωσε την ευκαιρία να επανεξετάσει τους στόχους της και να κάνει αλλαγές στην καριέρα της.

Η Morgan δεν ήταν η μόνη που άλλαξε ταχύτητα. Περίπου το 10% των Αμερικανών έχουν εγκαταλείψει τη δουλειά τους για να κυνηγήσουν τα όνειρά τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με μια νέα μελέτη των Northwestern Mutual και OnePoll.

Και σύμφωνα με τη μελέτη το 50% των γυναικών το έκανε, έναντι ενός αντίστοιχου ποσοστού 44% των ανδρών.

Ναι,τελικά οι γυναίκες αναζητούν πιο ευέλικτα μοντέλα εργασίας ή την ικανοποίηση μιας δικής τους μικρής επιχείρησης.

Και αυτό συνέβη για δύο λόγους: Πρώτον, ζωή δεν είναι μόνο η καριέρα σου, ακόμα και σε περιόδους εσωστρέφειας λόγω των υγειονομικών περιορισμών. Δεύτερον, όταν έχεις παιδί και καμία οικονομική λύση φύλαξης, η δουλειά αποτελεί απλώς ένα πανάκριβο χόμπι.

Έτσι η σκέψη της παραίτησης εξελίσσεται συνεχώς μέσα στο μυαλό μας. Μήπως να προστεθούμε κι εμείς στη λίστα με τις νέες στατιστικές που ωθούν τους ειδικούς να μιλούν για το φαινόμενο της «Μεγάλης Παραίτησης», σύμφωνα με τον όρο που εισήγαγε ο Άντονι Κλοτζ, καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Τέξας A&M;

Μάθε περισσότερα πατώντας play στο εξαιρετικό βίντεο του CNBC!

Διάβασε ακόμα: 10 στρατηγικές καριέρας μόνο για γυναίκες!

Social media: Μήπως αυτά που ανεβάζεις σαμποτάρουν την καριέρα σου;

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet