Κοιμάσαι στην πλάτη, στο πλάι ή στο στομάχι; Ιδρώνεις στον ύπνο ή κρυώνεις; Κοιμάσαι με σύντροφο ή χωρίς; Διάβασε πως μπορείς να επιλέξεις το στρώμα που χρειάζεσαι για να κοιμάσαι καλύτερα!

Στάση ύπνου

Πλάτη: Χρειάζεσαι στρώμα που να παρέχει επαρκή στήριξη και να στηρίζει αρκετά το σώμα ώστε να διατηρεί την πλάτη σε ομοιόμορφο επίπεδο. Μεσαίου ή σκληρού τύπου στρώματα είναι καλύτερα για εσένα. Σε ότι αφορά το μαξιλάρι ύπνου, πρόσεξε στη δημιουργία πίεσης στη σπονδυλική στήλη και τους γοφούς.

Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου: Η ειδικός εξηγεί πως να επιλέξεις το σωστό στρώμα

Πλάγια: Επίλεξε στρώμα με ισχυρή ισορροπία περιγράμματος και στήριξης για να διατηρεί τη σπονδυλική στήλη σωστά ευθυγραμμισμένη. Η υποστήριξη είναι σημαντική για να αποτρέψεις τις περιοχές της πλάτης και της σπονδυλικής στήλης από το να βυθιστούν πολύ βαθιά στο κρεβάτι.

Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου: Η ειδικός εξηγεί πως να επιλέξεις το σωστό στρώμα

Στομάχι: Κοιμάσαι καλύτερα σε στρώμα που είναι αρκετά σταθερό ώστε να διατηρεί τη σπονδυλική στήλη σωστά ευθυγραμμισμένη. Τα στρώματα που είναι πολύ μαλακά μπορεί να προκαλέσουν το μεσαίο τμήμα να βυθιστεί στο κρεβάτι και να μην ευθυγραμμιστεί η σπονδυλική στήλη.

Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου: Η ειδικός εξηγεί πως να επιλέξεις το σωστό στρώμα

Σωματότυπος

Το σωματικό βάρος έχει σημαντικό ρόλο στην επιλογή στρώματος, καθώς για όσους είναι αρκετά κιλά παραπάνω από το μέσο όρο, ένα σκληρό στρώμα μπορεί να φαίνεται πολύ μαλακό. Έτσι, ένα υβριδικό στρώμα ή στρώμα από λατεξ είναι ιδανικά, καθώς αυτά είναι συνήθως πιο σταθερά και πιο υποστηρικτικά από εκείνα με αφρό. Τα άτομα με χαμηλότερο βάρος μπορεί να επιλέξουν ένα στρώμα μεσαίου προς σκληρού επιπέδου στήριξης.

Θερμοκρασία

Κοιμόμαστε καλύτερα όταν δεν ζεσταινόμαστε. Έτσι, το στρώμα από λατεξ μπορεί να σε κρατήσει πιο δροσερό από αυτό του αφρού, το οποίο είναι γνωστό για τη διατήρηση της θερμότητας. Τα στρώματα και με εσωτερικά ελατήρια επίσης διατηρούν δροσερή τη θερμοκρασία ύπνου, καθώς ο αέρας κυκλοφορεί μεταξύ των πηνίων. Εάν απολαμβάνεις την αίσθηση του αφρού, αλλά το βρίσκεις πολύ ζεστό, αναζήτησε στρώμα αφρού που ενσωματώνει ψυκτικά συστατικά όπως τζελ ή αεριζόμενη σύνθεση. Καλύμματα από βαμβακερά ή δροσερά υφάσματα μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση της θερμοκρασίας.

Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου: Η ειδικός εξηγεί πως να επιλέξεις το σωστό στρώμα

Με σύντροφο ή χωρίς

Εάν μοιράζεσαι το κρεβάτι, μπορεί να επιλέξεις ένα στρώμα με ισχυρή απομόνωση κίνησης. Πολλά στρώματα από αφρώδες υλικό είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά στην ελαχιστοποίηση της μεταφοράς κίνησης, ενώ τα κρεβάτια λατέξ έχουν μια αίσθηση αναπήδησης που είναι λιγότερο ευνοϊκή για την απομόνωση κίνησης.

Μαίρη Λαγού – Πατρικίου, σύμβουλος παιδικής ηλικίας, διεθνώς πιστοποιημένη σύμβουλος ύπνου, μέλος του IACSC, www.babysleep.gr.

Διάβασε ακόμη:

Ύπνος: τα 10 (τουλάχιστον) οφέλη για την υγεία μας

Γιατί κοιμάσαι καλύτερα όταν σκεπάζεσαι;

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!