Σίγουρα το έχεις παρατηρήσεις: οι τρίχες σου αυτή την περίοδο βρίσκονται παντού- και σε μέρη που δεν θα έπρεπε. Δεν συμβαίνει μόνο σε εσένα αυτή η τριχόπτωση. Το φθινόπωρο παρατηρείται το ενοχλητικό φαινόμενο της εποχιακής τριχόπτωσης (που δυστυχώς επαναλαμβάνεται και την άνοιξη). Αυτό συμβαίνει γιατί οι επιθέσεις που υφίστανται τα μαλλιά μας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού το χλώριο, το αλάτι, ο ήλιος και ο άνεμος, επηρεάζουν τον κύκλο ζωής τους. Επίσης το ηλιακό φως μειώνεται επηρεάζοντας τη μελατονίνη, η θερμοκρασία και οι κλιματικές συνθήκες αλλάζουν και το άγχος στην εργασία αυξάνεται. Όλα αυτά έχουν συνέπειες στα μαλλιά μας και κάνουν τη φθινοπωρινή τριχόπτωση αναπόφευκτο πρόβλημα.

Έχει να κάνει όμως και με τον κύκλο ζωής της τρίχας – σε κάθε αλλαγή εποχής, κάθε 3-4 χρόνια τα μαλλιά περνούν τη φάση της τελογένεσης, δηλαδή πέφτουν προκειμένου ο θύλακας να δημιουργήσει νέα τρίχα.

Πως θα καταλάβεις ότι χάνεις πολλά μαλλιά;

Συνήθως, κάθε άνθρωπος χάνει 50 με 100 τρίχες την ημέρα, αλλά κατά την αλλαγή της εποχής η ποσότητα αυτή τείνει να αυξάνεται. Το φαινόμενο αυτό έχει περιορισμένη διάρκεια, 4 με 6 εβδομάδες, και η τριχόπτωση μπορεί να θεωρηθεί κανονική εάν πέφτουν μαλλιά απ’ όλο το κεφάλι. Αντίθετα, αν εμφανιστούν “μπαλώματα”, μπορεί να είναι αλωπεκία ή σοβαρή τριχόπτωση, οπότε σε αυτή την περίπτωση, είναι σημαντικό να απευθυνθείς σε κάποιο δερματολόγο.

Τριχόπτωση: Γιατί πέφτουν τα μαλλιά το φθινόπωρο & πώς θα τα σώσεις


Πως θα μειώσεις την τριχόπτωση;

Με διατροφή: Η διασφάλιση ότι ο οργανισμός σου λαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την υγεία σου είναι το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της εποχιακής τριχόπτωσης. Συγκεκριμένα, τα αμινοξέα, τα ιχνοστοιχεία, τα μέταλλα και οι βιταμίνες είναι απαραίτητα για την υγεία των μαλλιών. Βάλε λοιπόν στη διατροφή σου ψάρι, κρέας, δημητριακά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, γάλα, μανιτάρια, μπρόκολο και κακάο. Σε περίπτωση σοβαρών ελλείψεων, πάρε κάποιο ειδικό συμπλήρωμα διατροφής που να περιλαμβάνει κυρίως βιταμίνες της ομάδας Β, βιταμίνη C και βιταμίνη D και μέταλλα (ιδιαίτερα σίδηρο και ψευδάργυρο).

Με θεραπείες: Πολύ βοηθητικές είναι και οι στοχευμένες θεραπείες που τρέφουν, δυναμώνουν και επανορθώνουν τα μαλλιά, τα κάνουν πιο δυνατά και τονώνουν την ανάπτυξή τους.

Με μασάζ: Το μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής επανενεργοποιεί την μικροκυκλοφορία και βελτιώνει τη ροή του αίματος στα ωοθυλάκια.

Τριχόπτωση: Γιατί πέφτουν τα μαλλιά το φθινόπωρο & πώς θα τα σώσεις

Με φροντίδα: Απόφυγε τη χρήση ισιωτικών, περμανάντ ή ριζικής αλλαγής στο χρώμα των μαλλιών σου. Όσο μπορείς απόφυγε και τα σίδερα για μπούκλες, μην χρησιμοποιείς το πιστολάκι στην υψηλότερη θερμοκρασία, και μη δένεις τα μαλλιά πολύ σφιχτά.

Διάβασε ακόμη: 4 stylish τρόποι για να πιάσεις τα μαλλιά σου κότσο

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!