Σχετικά με την κατανάλωση αλκοόλ υπάρχουν πολλοί και διάφοροι κανόνες. Ο πρώτος είναι να μην καταναλώνουμε. Αλλά αν αυτό είναι ανέφικτο μπορούμε τουλάχιστο να ακολουθήσουμε κάποιες συμβουλές των ειδικών. Σύμφωνα με τη διαιτολόγο Jerlyn Jones «Το αλκοόλ εισέρχεται στην κυκλοφορία του αίματός σας μέσω του στομάχου και του λεπτού εντέρου. Εάν το στομάχι μας είναι άδειο όταν αρχίσουμε να πίνουμε, το αλκοόλ θα εισέλθει γρήγορα στην κυκλοφορία του αίματός μας. Επομένως, είναι πάντα καλή ιδέα να τρώμε πρώτα, ανεξάρτητα από την ώρα της ημέρας». Εξαιρείται βέβαια η κατανάλωση αλκοόλ με το πρωινό γεύμα.

Όταν το αλκοόλ αποροφάται πολύ γρήγορα στην κυκλοφορία του αίματος, μπορεί να γίνει επικίνδυνο και δυνητικά τοξικό. Για να αποτρέψουμε τυχόν αρνητικές επιπτώσεις από το πολύ αλκοόλ και την έλλειψη τροφής, οι ειδικοί μας προτείνουν να συνδυάσουμε το αλκοόλ με το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας: το δείπνο. «Γενικά, το δείπνο μπορεί να είναι το ιδανικό γεύμα επιλογής, καθώς είναι συνήθως μεγαλύτερο και γεμάτο υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνες που βοηθούν στην επιβράδυνση απορρόφησης του αλκοόλ στην κυκλοφορία του αίματος».

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για να πιούμε αλκοόλ, σύμφωνα με τους ειδικούς;
H υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο ολόκληρης της εβδομάδας σύμφωνα με τους ειδικούς.

Πόση ώρα πριν τον ύπνο μπορούμε να καταναλώσουμε αλκοόλ;

Για όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον ύπνο, τα νέα δεν είναι ευχάριστα. Σύμφωνα με πρόσφατη Ινστιτούτου Ύπνου, Substance Abuse, όσοι ξεκίνησαν να πίνουν από το απόγευμα παρουσίασαν διαταραχές ύπνου. Η διατροφολόγος Jerlyn Jones λέει χαρακτηριστικά: «με την κατανάλωση να ξεκινάει το απόγευμα έως και έξι ώρες πριν τον ύπνο, το αλκοόλ μπορεί να διαταράξει τον ύπνο, παρόλο που πλέον έχει φύγει από τον εγκέφαλο».

Το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας συνιστά να σταματάμε την κατανάλωση αλκοόλ τέσσερις ώρες πριν πάμε για ύπνο αν και αυτό εξαρτάται από το πόσο έχουμε πιει. Σύμφωνα με έρευνα του National Library of Mecicine, οι χαμηλές ποσότητες αλκοόλ (Από ένα έως δύο ποτά) είχαν ήπιο αντίκτυπο στην ποιότητα του ύπνου. Αντίθετα οι υψηλότερες ποσότητες αλκοόλ επηρέασαν την ποιότητα του ύπνου κατά σχεδόν 40%.

Σύμφωνα πάντως με τους ειδικούς το να πίνει κανείς σχεδόν τέσσερις ώρες πριν τον ύπνο προκαλεί συχνά αϋπνία, νυχτερινές εφιδρώσεις, προβλήματα με την αναπνοή, εφιάλτες και πονοκεφάλους. Ενώ η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο ολόκληρης της εβδομάδας. «Η υπερβολική κατανάλωση, περίπου τέσσερα ή περισσότερα ποτά σε περίπου δύο ώρες για τις γυναίκες ή πέντε ποτά για τους άνδρες, αυτό μπορεί να μειώσει τα επίπεδα μελατονίνης και να επηρεάσει τον ύπνο μας, έως και μια εβδομάδα. Μπορεί επίσης να επηρεάσει τη λειτουργία του εγκεφάλου, της καρδιάς, την μνήμη, την ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και την διάθεση».

Η σύσταση από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των Ηνωμένων Πολιτειών είναι ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και όχι περισσότερα από δύο για τους άνδρες.

Διάβασε ακόμα: Hangover: 8 λόγοι που το προκαλούν χωρίς να έχεις καταναλώσει αλκοόλ

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!