Τα Χριστούγεννα ψωνίζεις. Όχι ότι τις άλλες εποχές δεν ψωνίζεις, όμως, τα Χριστούγεννα ίσως κάνεις μερικές υπερβολές παραπάνω! Ας πάρω και αυτό για την ανιψιά μου, ας πάρω αυτό για τους γονείς μου, αυτό για τη φίλη μου, να μην πάρω κι αυτό για εμένα; Και τελικά καταλήγεις να ψωνίζεις τα διπλά πράγματα από αυτά που έπρεπε ή που άντεχε η τσέπη σου. Γιατί όμως μας πιάνει τις γιορτές τέτοιος υπερκαταναλωτισμός;

Εκτός από τον προφανή λόγο που ψωνίζουμε περισσότερο τα Χριστούγεννα και που είναι τα δώρα γι’ αυτούς που αγαπάμε, αισθανόμαστε μια ακαταμάχητη έλξη να αγοράσουμε ακόμα περισσότερα!

χριστούγεννα

#1 Συναισθηματική ευχαρίστηση του να προσφέρεις!

Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, το άτομο που πάσχει από καταναλωτική μανία, είναι σε μια διαρκή προσπάθεια να ορίσει την προσωπική του ευτυχία και επιτυχία μέσα από τα αντικείμενα. Οι αγορές λειτουργούν αγχολυτικά κι οτιδήποτε ανακουφίζει έστω και πρόσκαιρα από το άγχος, γίνεται εμμονή. Έτσι, το άτομο αποκτά εξάρτηση, ο καταναλωτισμός του δίνει μια πρόσκαιρη πληρότητα και μπαίνουμε σε έναν φαύλο κύκλο καταναλωτισμού. Ειδικά τις γιορτές, ο shopaholic αισθάνεται μια ακαταμάχητη ανάγκη να ακολουθήσει το καταναλωτικό ρεύμα της κοινωνίας και  όλα γύρω του φωνάζουν «ψώνισε»!

#2 It’s a marketing world

Όπως είπαμε και παραπάνω , τα πάντα γύρω σου φωνάζουν «ψώνισε». Ψώνισε καινούργια ρούχα για τα Χριστούγεννα, για το ρεβεγιόν, για τα πάρτυ που είσαι καλεσμένη, με αυτά θα ταιριάζουν αυτά τα κοσμήματα, αυτά τα παπούτσια και αυτό το άρωμα που είναι σε κουτί προσφοράς και αξίζει- είναι ευκαιρία. Ουσιαστικά, είναι όλα θέμα διαφήμισης και επίκλησης στο συναίσθημα. Οι εταιρείες επιδιώκουν να δημιουργούν θετικά συναισθήματα για να βοηθήσουν την εικόνα της μάρκας τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές διαφημίσεις δείχνουν καθαρά ψυχαγωγικές και μερικές φορές δεν μοιάζουν πραγματικά ότι έχουν στόχο την πώληση. Αυτές οι διαφημίσεις πάντοτε λένε μια ωραία ιστορία που μας αγγίζει και θέλουμε να τη δούμε ξανά και ξανά και να τη μοιραστούμε με φίλους. Γιατί όχι; Η διαφήμιση είναι τόσο συγκινητική, ή σε έκανε ευτυχισμένο, ή είναι απλά τόσο αναζωογονητική  και πρωτότυπη μέσα σε ένα κλίμα χριστουγεννιάτικης κατάνυξης.

χριστούγεννα

#3 Οι εκπτώσεις

Όταν είσαι υπερκαταναλωτικός, είσαι συνήθως και πολύ ενήμερος για το τι παίζει στην αγορά και τι προσφορές υπάρχουν. Φυσικά αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι εταιρείες και έχουν σκοπό να το εκμεταλλευτούν στο έπακρο. Έτσι, τα Χριστούγεννα γεμίζει η αγορά με τα πακέτα: πακέτα με την κολόνια σου, body mist, κρέμα κλπ, πακέτα εσωρούχων και γενικά προωθητικές αγορές που έχουν στόχο να σου δημιουργήσουν ανάγκη. Είναι η λεγόμενη «ανάγκη να προλάβω την ευκαιρία».

#4 Η μελαγχολία των Χριστουγέννων

Τα Χριστούγεννα, ένα συντριπτικό ποσοστό των ανθρώπων βιώνει κατάθλιψη- είτε είναι εποχική είτε όχι. Εάν δεν είναι εποχική, απλά εντείνεται. Ο υπερκαταναλωτισμός είναι η προσπάθεια που κάνει το άτομο να μπλοκάρει τα αρνητικά του συναισθήματα και να αναγκάσει τον εαυτό του να συμμετάσχει στο εορταστικό κλίμα.  

Διάβασε ακόμη: Πότε το 1 ποτηράκι παραπάνω αλκοόλ γίνεται πρόβλημα;

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet