Οι περισσότεροι γονείς δεν μπορούμε να επιβιώσουμε μια μέρα χωρίς τα smartphone μας (ας είμαστε ειλικρινείς), επομένως δεν είναι περίεργο που τα παιδιά μας θέλουν αυτό που έχουμε. Αλλά το ερώτημα σε ποια ηλικία πρέπει ένα παιδί να πάρει κινητό είναι λίγο περίπλοκο. H Cassandra Fallon, θεραπεύτρια γάμου και οικογένειας και Διευθύντρια Περιφερειακής Κλινικής στο Thriveworks και η Katie Greer, ειδική στην ψηφιακή ασφάλεια που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο εκπαιδεύοντας μαθητές, γονείς και παγκόσμιες εταιρείες σχετικά με την τεχνολογία και την ψηφιακή ασφάλεια, έχουν τις απαντήσεις. Spoiler: Η σωστή απόφαση έχει να κάνει περισσότερο με την ωριμότητα και την αναγκαιότητα παρά με την ηλικία του παιδιού.

Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να δώσεις ένα smartphone σε ένα παιδί;

CF: Οι απαντήσεις σε τέτοιου είδους ερωτήσεις δεν είναι καθολικές, δυστυχώς. Μπορεί να βασίζεται στην προσωπικότητα του παιδιού, την ωριμότητα και τις ανάγκες της οικογένειας. Για παράδειγμα, εάν ένα παιδί πηγαίνει μόνο του στο σχολείο από την ηλικία των 10 ετών, μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο. Ωστόσο, μπορεί να μην είναι καθόλου χρήσιμο για ένα παιδί 12 ετών που έχει σπάσει πολλά τηλέφωνα ή έχει κάνει κακή χρήση συσκευών για ακατάλληλες δραστηριότητες. Ένας γονέας μπορεί να κάνει στον εαυτό του ορισμένες ερωτήσεις σχετικά με το εάν ένα κινητό είναι ανάγκη ή επιθυμία για το παιδί του και εάν ο σκοπός είναι η ασφάλεια (σωματική, συναισθηματική ή άλλη).

κινητό

KG: Διαφέρει και είναι κάτι που οι γονείς και οι φροντιστές θα πρέπει να εξετάσουν πολύ προσεκτικά πριν το κάνουν. Είναι σημαντικό να λάβεις υπόψη πράγματα όπως η ωριμότητα, η οποία μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το παιδί. Είναι επίσης σημαντικό να έχεις κατά νου ότι είναι μια πλήρως προσβάσιμη διέξοδος στον κόσμο και αυτό είναι μια τεράστια ευθύνη, κάτι για το οποίο οι νέοι, υπανάπτυκτοι μετωπιαίοι λοβοί δεν είναι απαραίτητα ακόμη έτοιμοι.

Ποια είναι τα οφέλη του να δώσεις ένα smartphone σε ένα παιδί;

CF: Τα τηλέφωνα διαθέτουν εσωτερικές συσκευές παρακολούθησης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διασφαλιστεί ότι ένα παιδί είναι ασφαλές από το να τραπεί σε φυγή ή να μην χαθεί ή απαχθεί. Στην πραγματικότητα, εάν ένα παιδί βρίσκεται σε κίνδυνο, αυτό το εργαλείο μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι τα δημόσια τηλέφωνα είναι λίγα στις μέρες μας. Μπορεί επίσης να προωθήσει την ασφάλεια και την σύνδεση για χωρισμένες ή μεικτές οικογένειες, δίνοντας στα παιδιά ένα μέσο επικοινωνίας με τους αγαπημένους τους όταν το επιθυμούν. Είναι επίσης μια ευκαιρία να αναπτύξεις εφαρμόσιμες δεξιότητες ζωής ως παιδί. Η επίβλεψη και η υποστήριξη από έναν έμπιστο ενήλικα μπορεί να διδάξει στα μικρά παιδιά πώς να φροντίζουν και να χρησιμοποιούν σωστά ένα τηλέφωνο.

KG: Θα έλεγα ότι τα κύρια οφέλη είναι τα αρκετά προφανή: Τα smartphone διευκολύνουν την επικοινωνία με την οικογένεια, το σχολείο και την εργασία και μπορούν να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Και τι γίνεται με τα μειονεκτήματα;

CF: Όπως κάθε εργαλείο, τα τηλέφωνα μπορεί να χειριστούν και να χρησιμοποιηθούν με λάθος τρόπο, και υπάρχουν άνθρωποι στην άλλη πλευρά της οθόνης που όντως θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν ένα παιδί. Σίγουρα υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τους ενήλικες που κυνηγούν παιδιά, τα «ψαρεύουν» και τα παρασύρουν σε επικίνδυνες καταστάσεις. Η κατάλληλη γονική επίβλεψη μπορεί να ελαχιστοποιήσει αυτούς τους κινδύνους, καθώς και οι προγραμματισμένες, συχνές συνομιλίες σχετικά με τον τρόπο αλληλεπίδρασης με άλλους μέσω συσκευών, όπως ακριβώς διδάσκουμε στα παιδιά τον «κίνδυνο του αγνώστου» στις προσωπικές αλληλεπιδράσεις.

κινητό

KG: Τα smartphone είναι συχνά πολύ ισχυρά για να τα επεξεργαστεί και να τα χρησιμοποιήσει ο εγκέφαλος των παιδιών με υπευθυνότητα. Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, όπως τα smartwatches, που μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των οικογενειών σε ορισμένες περιπτώσεις, αν και δεδομένης της επιστήμης και των στατιστικών σχετικά με τον εθισμό στην οθόνη, είναι καλύτερο να τα αποφύγεις ή να παρέχεις μια εναλλακτική, ειδικά αν είναι τα παιδιά είναι σε ηλικία γυμνασίου ή μικρότερη.

Ποιοι είναι μερικοί κανόνες που μπορούν να εφαρμόσουν οι γονείς όταν δίνουν στο παιδί τους ένα smartphone;

CF: Για αρχή, οι γονείς θα πρέπει να εξετάσουν τον τύπο της συσκευής που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς της οικογένειας και να εξοικειωθούν με τους γονικούς ελέγχους που είναι διαθέσιμοι στην εν λόγω συσκευή. Είναι επίσης συνετό να λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος που αφιερώνουν τα παιδιά σε συσκευές. Υπάρχουν διαφορετικές θεωρίες για την ύπαρξη περιορισμών έναντι της ανοιχτής ελευθερίας των παιδιών να μάθουν την αυτορρύθμιση.

Η προσοχή σε αυτό που παρακολουθούν τα παιδιά τους είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας – τα βίντεο ή άλλο περιεχόμενο που φαίνεται φιλικό προς τα παιδιά μπορεί να έχουν υποκείμενα μαθήματα που δεν ευθυγραμμίζονται με τις αξίες της οικογένειας ή τις υπεύθυνες συμπεριφορές. Η καλύτερη γνώση του παιδιού σου θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις κατευθυντήριες γραμμές που ταιριάζουν στις ανάγκες και τις ικανότητες του. Είναι επίσης εντάξει να υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες για διαφορετικά παιδιά, αν και μπορεί να είναι δύσκολο να εξηγηθεί, αλλά τελικά κάθε παιδί χρειάζεται διαφορετικούς τύπους καθοδήγησης και υποστήριξης.

KG: Είναι πραγματικά σαν ένα αυτοκίνητο – όπως είπα, μια τεράστια ευθύνη. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικοί χρόνοι απενεργοποίησης, μαζί με τον κανόνα «όχι συσκευές στην κρεβατοκάμαρα». Ό,τι κι αν αποφασίσεις, είναι σημαντικό να κάνεις αυτές τις συζητήσεις ΠΡΙΝ δώσεις το τηλέφωνο, αλλά συχνά παραλείπεται.

Διάβασε επίσης: Μωρό και καλεσμένοι στο σπίτι: πώς να το χειριστείς.

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet