Ζούμε σε μια εποχή που όλοι είμαστε ανταγωνιστικοί! Είναι λογικό να θες να αποδείξεις την ικανότητά σου στη δουλειά, όμως μερικές φορές είσαι πιο πρόθυμη από όσο χρειάζεται! Το αποτέλεσμα είναι να δουλεύεις περισσότερο, να πληρώνεσαι λιγότερο, να σου «φορτώνουν» δουλειά που δεν σου αναλογεί και τελικά να είσαι εξαντλημένη στο τέλος της ημέρας! Τα όρια είναι πολύ σημαντικά σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής σου!

Η ψυχολόγος Doctor Dana Gionta δίνει συμβουλές έτσι ώστε να μπορείς να θέσεις υγιή όρια στη δουλειά σου και να μην αισθάνεσαι εξάντληση στο τέλος της ημέρας.

6 tips από την ειδικό για να θέσεις τα εργασιακά σου όρια

1.Βρες τα προσωπικά σου όρια

Πριν κοινοποιήσεις τα όριά σου, θα πρέπει να αφιερώσεις χρόνο για να τα αξιολογήσεις. Τα όρια πηγάζουν από τις αξίες και τις προτεραιότητές μας.

2.Επικοινώνησέ τα

Μόλις θέσεις τις αξίες και τις προτεραιότητές σου και εν τέλει τα όριά σου επικοινώνησέ το με αυτούς που συνεργάζεσαι. Για παράδειγμα «Δεν απαντώ σε e-mails μετά τις 7» ή «Δεν μπορώ να κάνω αυτό που μου ζητάς γιατί δεν είναι στις αρμοδιότητές μου». Εννοείται πως δεν θα νιώσεις αμέσως έτοιμη να το κάνεις αλλά προσπάθησε κάνοντας μικρά βήματα τη φορά.

3.Κάνε τα όριά σου ξεκάθαρα

Εσύ είσαι ο αρχιτέκτονας των δομών που θες να θέσεις για μια υγιή συνεργασία. Δημιουργώντας εκ των προτέρων σαφείς δομές βασισμένες στα όρια, είναι δύσκολο να γίνει κάποια παρεξήγηση. Για παράδειγμα: «Αυτές τις ώρες θα ήθελα να εργάζομαι χωρίς κάποια διακοπή, καθώς είμαι πιο παραγωγική». Εάν είσαι σε κάποιο διοικητικό ρόλο ή έχεις παραπάνω αρμοδιότητες από άλλους είναι καλό να δώσεις κάποιες κατευθυντήριες γραμμές οι οποίες εκτός από όρια βοηθούν στο να συντονίζεται η ομάδα καλύτερα.

4.Κράτα τις σχέσεις σου επαγγελματικές.

Είναι ίσως από τα πιο δύσκολα πράγματα καθώς όλοι αγαπάμε την κολλητή μας από το γραφείο. Εάν παρατηρήσεις πως δεν λες ή δεν κάνεις αυτό που πρέπει για να μη φέρεις τη φίλη σου σε δύσκολη θέση πρέπει να θέσεις ξεκάθαρα όρια πως μόλις μπαίνουμε στο γραφείο η σχέση είναι επαγγελματική.

5.Είναι οκ να πεις όχι

Πολλές φορές νομίζουμε πως όσες περισσότερες αρμοδιότητες επωμιστούμε τόσο περισσότερο γινόμαστε απαραίτητοι ή ότι έχουμε περισσότερες ελπίδες για προαγωγή. Δεν ισχύει. Είναι πολύ πιθανό να έχεις το αντίθετο αποτέλεσμα και να αναλαμβάνεις συνέχεια ευθύνες που δεν σου αναλογούν.

6.Πάρε άδεια!

Όποτε το αισθάνεσαι είναι οκ να πάρεις την άδεια που δικαιούσαι, χωρίς να σκέφτεσαι όλους τους υπόλοιπους! Πολλές φορές αρνούμαστε να πάρουμε άδεια ακόμα κι αν έχουμε φτάσει στα όριά μας για να μην δυσαρεστήσουμε κάποιο συνάδελφο ή το αφεντικό μας που θεωρούμε ότι μας χρειάζεται! Επιπλέον στην άδειά σου δεν πρέπει να κάνεις τίποτα σχετικό με τη δουλειά καθώς χάνει το νόημά της και αποκτάς στρες χωρίς λόγο.  

6 tips από την ειδικό για να θέσεις τα εργασιακά σου όρια

Διάβασε επίσης: Οι 6 πιο συχνές ερωτήσεις σε μια συνέντευξη – και πως να απαντήσεις

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet