Η σημασία του πόσιμου νερού

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ περισσότεροι από 2,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν σήμερα πρόσβαση σε καθαρό, πόσιμο νερό στον πλανήτη.

Το ακατάλληλο για πόση νερό σκοτώνει παγκοσμίως περισσότερους ανθρώπους από ό,τι οι πολεμικές συρράξεις ανά τον πλανήτη, σύμφωνα με τον ΟΗΕ. Μόλις λίγο περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους της υποσαχάριας Αφρικής έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό, με τον ΟΗΕ να εκτιμά ότι σε 15 χρόνια, περίπου 48 έθνη θα αντιμετωπίζουν έλλειψη νερού. Με αυτά τα δεδομένα θα πρέπει να εκτιμήσουμε αλλά και να αναθεωρήσουμε το πόσο πολύτιμο είναι.

Πόσο νερό πρέπει να πίνω καθημερινά; 
Το καθαρό νερό αποτελεί βασική ανάγκη κάθε ζωντανού οργανισμού στον πλανήτη

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για το πόσιμο νερό

Το σωστό ερώτημα δεν είναι πόσο νερό πρέπει να πίνω καθημερινά, αλλά πώς μπορώ να θυμάμαι να πίνω όσο γίνεται περισσότερο καθώς και ποιες ώρες. Το καθαρό νερό αποτελεί βασική ανάγκη κάθε ζωντανού οργανισμού στον πλανήτη και προσφέρει αμέριστα οφέλη για την υγεία μας. Και αν έχετε απορίες σχετικά με την ποσότητα και τη συχνότητα που θα πρέπει να καταναλώνετε το νερό οι παρακάτω απαντήσεις θα σας τις λύσουν!

Πόσο νερό πρέπει να πίνω για να αδυνατίσω; 

Το νερό αποτελεί ένα από τα κυριότερα συστατικά για την απώλεια βάρους. Έρευνες έχουν δείξει πως το νερό σε συνδυασμό με δίαιτα/προσεγμένη διατροφή αποφέρει καρπούς και άμεσα αποτελέσματα. Παρόλο που δεν υπάρχει επίσημη συνιστώμενη δόση κατανάλωσης νερού για όλους (διαφέρει ανάλογα με το άτομο και τα χαρακτηριστικά του), ο υπολογισμός από τους ειδικούς σχετικά με τη κατανάλωση 2,7 λίτρων νερού ανά ημέρα για τις γυναίκες παραμένει. Το ίδιο ισχύει και για τους άντρες, για τους οποίους η πρόταση των 3,7 λίτρων φαίνεται να συνάδει με αρκετές περιπτώσεις.

Πόσο νερό πρέπει να πίνω καθημερινά; 
Το νερό βοηθάει επίσης στην απώλεια βάρους και στην ρύθμιση του μεταβολισμού

Πόσο νερό πρέπει να πίνω ανάλογα με το βάρος μου;

Τα δεδομένα δείχνουν πως όσο μεγαλύτερο το βάρος, τόσο μεγαλύτερη και η ποσότητα που είναι αναγκαία να καταναλωθεί. Για παράδειγμα, 2 φλυτζάνια νερού είναι κατάλληλα για ένα άτομο το οποίο ζυγίζει 36 κιλά, ενώ από την άλλη για ένα άτομο το οποίο ζυγίζει 137 κιλά, τα 4,44 λίτρα νερού είναι απαραίτητα. Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε πως η ποσότητα των 8 ποτηριών νερού που προτείνεται από όλους, για όλους, είναι μύθος.

Πόσο νερό πρέπει να πίνω το πρωί;

Όταν ήσασταν μικροί ίσως να είχατε ακούσει πολλές φορές από τους μεγαλύτερους ότι πρέπει να πίνετε νερό το πρωί, αλλά κανείς, πιθανώς, δεν σας εξήγησε γιατί. Κατά την διάρκεια του ύπνου το σώμα μας καταναλώνει νερό και αφυδατώνεται οπότε για να ενυδατώσουμε το σώμα και τα όργανά μας χρειάζεται να πιούμε ένα ποτήρι νερό με το που ξυπνήσουμε. Έτσι ξεκινάμε σωστά τη μέρα μας και έχουμε την ενέργεια να ανταπεξέλθουμε στις πρωινές εργασίες. Πίνοντας δύο ποτήρια νερό αφού ξυπνήσουμε βοηθάμε τον οργανισμό μας ν’ αποβάλει τις τοξίνες. Επίσης βοηθάει το πεπτικό σύστημα, το ουροποιητικό και διατηρούμε σωστά επίπεδα ενυδάτωσης.

Πόσο νερό πρέπει να πίνω καθημερινά; 
Kαλό είναι να πίνετε νερό μία με μιάμιση ώρα μετά το γεύμα που βοηθάει και στην χώνεψη.

Πόσο νερό πρέπει να πίνω πριν από κάθε γεύμα

Πίνουμε ένα ποτήρι νερό 30 λεπτά πριν φάμε για να βοηθήσουμε το πεπτικό μας σύστημα στην χώνεψη. Το νερό βοηθάει επίσης στην απώλεια βάρους και στην ρύθμιση του μεταβολισμού. Μην πίνετε όμως αμέσως πριν ή μετά το φαγητό καθώς το νερό αραιώνει, τα πεπτικά υγρά και καθυστερεί την πέψη. Καλό είναι να πίνετε νερό μία με μιάμιση ώρα μετά το γεύμα που βοηθάει και στην χώνεψη.

Πόσο νερό πρέπει να πίνω πριν από τον ύπνο;

Πίνουμε ένα ποτήρι νερό πριν πάμε για ύπνο ώστε να αναπληρώσουμε όσα υγρά χάσουμε κατά την διάρκεια της νύχτας. Αν ωστόσο έχετε νεφρικά ή καρδιαγγειακά προβλήματα υγείας, τότε αποφύγετε να πίνετε νερό πριν πάτε για ύπνο καθώς θα επιβαρύνετε τα νεφρά σας που θα πρέπει να “δουλεύουν υπερωρίες”.

Τα οφέλη για την υγεία

Μερικά από τα οφέλη κατανάλωσης νερού είναι τα ακόλουθα.

  • Βοηθάει στο να διατηρούμε μια υγιή επιδερμίδα
  • Βοηθάει στην απώλεια βάρους
  • Καθαρίζει το αίμα
  • Βελτιώνει την υγεία του οργανισμού μας
  • Μειώνει την κακή αναπνοή
  • Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς
  • Βοηθάει στην σωστή λειτουργία του εγκεφάλου
  • Βοηθάει στην διατήρηση της υγείας του πεπτικού συστήματος
  • Βοηθάει στην αντιμετώπιση των πονοκεφάλων
  • Βοηθάει στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας
  • Καταπολεμά τις πέτρες στα νεφρά
  • Βοηθάει στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων μέθης
  • Βοηθάει στον έλεγχο της πίεσης
  • Μας κρατάει ευδιάθετους
  • Διατηρεί την θερμοκρασία του σώματος στα σωστά επίπεδα

Για τους παραπάνω λόγους αλλά και πολλούς άλλους πρέπει να καταναλώνουμε αρκετό νερό.

Διαβάστε επίσης: Νερό καρύδας: Ένα «σούπερ» νερό με πολλά οφέλη για την υγεία σου

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!