Σίγουρα θα έχει υπάρξει κάποια μέρα που δυσκολεύτηκες να σηκωθείς από το κρεβάτι και όλα σου φαίνονταν βουνό. Φεύγεις από το σπίτι και αναρωτιέσαι: Τα έχω πάρει όλα; Κλειδιά; Έκλεισα θερμοσίφωνο; Όλα σου φαίνονται ξέφρενα, χαοτικά και ανισόρροπα.

Καθολική λύση σε αυτό το πρόβλημα δεν υπάρχει και μόνο ο θεραπευτής σου μπορεί να σου προσφέρει κατάλληλη βοήθεια. Υπάρχει όμως μια άσκηση που μπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις και να μην ξεκινήσεις τη μέρα σου μέσα στον πανικό.

Το να καταφέρεις να «γειωθείς» δεν είναι εύκολο οπότε μην αγχωθείς ιδιαίτερα αν δεν το καταφέρεις με την πρώτη. Σε ενθαρρύνω να χρησιμοποιήσεις την ίδια ρουτίνα κάθε μέρα, καθώς αυτή η διαδικασία αυτοθεραπείας μπορεί να γίνει ένα safe place μέσα στον εγκέφαλό σας. Μείνε καθισμένη με τα μάτια σου κλειστά και ακολούθησε αυτά τα τρία βήματα:

Η άσκηση του 1ος λεπτού που θα σε βοηθήσει με το πρωινό σου άγχος
  • Στη φαντασία σου, περιπλανήσου με το μυαλό σου σε ένα όμορφο μέρος για σένα. Κάπου που αισθάνεσαι γαλήνη (χρησιμοποίησε το ίδιο μέρος κάθε φορά για οικειότητα και ασφάλεια). Όταν δημιουργήσεις στο μυαλό σου αυτό το μέρος επέτρεψε στον εαυτό σου να ζήσει ότι μπορεί σχετικά με αυτό: τα χρώματα, τους ήχους, τις μυρωδιές, τις αισθήσεις που σου προσφέρει. Ανέπνευσε αργά και απόλαυσε την ηρεμία του μυαλού σου. Μπορείς να βάλεις όλη τη φαντασία σου για να δημιουργήσεις αυτό το καταφύγιο.  
  • Όταν είσαι χαλαρή, επίλεξε μια λέξη που θα βοηθάει το μυαλό σου να μεταφερθεί σε αυτό το ασφαλές μέρος. Κάθε μέρα θα χρησιμοποιείς την ίδια λέξη. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις όποια λέξη θες (ιδέες: «ειρήνη», «γαλήνη», ηρεμία»). Απλά πες τη λέξη «απ’ έξω» σου μερικές φορές.
  • Τέλος, καθώς κάθεσαι κι έχεις μεταφερθεί στο προσωπικό σου ησυχαστήριο, απλά χρησιμοποίησε τα χέρια σου για να χτυπήσεις απαλά κάθε μηρό εναλλάξ, από τα αριστερά προς τα δεξιά σε αργό ρυθμό. Μπορείς να επαναλάβεις για 20-30 δευτερόλεπτα. Χρησιμοποιείς μια τεχνική που ονομάζεται αμφίπλευρη διέγερση. Ουσιαστικά, η φαντασία σου έχει πάει σε ένα ήρεμο μέρος και η λέξη που έχεις επιλέξει το ενισχύει. Η πράξη του χτυπήματος ενώ εξασκείς αυτήν την τεχνική είναι ένας περαιτέρω φυσικός ενισχυτής. Στέλνει ένα μήνυμα στον εγκέφαλο ότι δεν χρειάζεται να βρίσκεσαι πλέον σε «λειτουργία απειλής». Ο σταθερός ρυθμός χτυπήματος ουσιαστικά βοηθά την ένταση να εξωτερικευθεί και διευκολύνει τη γειωμένη αίσθηση.

Διαβάστε επίσης: Ύπνος: Ποια είναι η καλύτερη ώρα τελικά να κοιμηθούμε;

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet