Ο εγκλεισμός της καραντίνας μας ανάγκασε όλους να περνάμε πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή, τα tablets και τα κινητά, συνήθως καθισμένες σε ακατάλληλες στάσεις. Η σωστή όμως στάση του σώματος είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική μας υγεία, αλλά και για να αποφύγουμε κακώσεις ή πόνους στην πλάτη, πολύ κοινά προβλήματα στις μέρες μας.

Τι είναι αυτό που επηρεάζει τη θέση της σπονδυλικής μας στήλης;

Βασικά τα πάντα. Η σπονδυλική μας στήλη αποτελεί το κύριο σύστημα υποστήριξης του σώματος. Η κακή στάση του σώματος μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ή και σε μη αναστρέψιμα προβλήματα όπως δισκοκήλη ή χρόνια κόπωση. Ωστόσο, η κακή στάση του σώματος όταν καθόμαστε, στεκόμαστε ή περπατάμε δεν προκαλεί μια απλή δυσφορία.

Οι γυναίκες συχνά πάσχουν από απευθυγράμμιση του ισχίου. Πώς συμβαίνει αυτό; Όταν ξεκουραζόμαστε, συνήθως στηρίζουμε το βάρος του σώματός μας στο ένα από τα δυο πόδια. Τα ψηλά τακούνια και οι βαριές τσάντες ώμου μπορούν να επιδεινώσουν αυτό το πρόβλημα.

Η κακή στάση του σώματος γίνεται όλο και πιο κοινή λόγω του είδους εργασίας που έχουν οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα. Παράλληλα υπάρχει το συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα της παχυσαρκίας, της σωματικής αδράνειας και της υπερβολικής χρήσης της τεχνολογίας.

στάση σώματος

Ο επιστημονικός Οργανισμός American Chiropractic Association, μας αποκαλύπτει μερικές από τις καλύτερες τεχνικές για την απόκτηση μιας καλύτερης στάσης του σώματος μας.

Ποια είναι η καλύτερη στάση του σώματος

Μερικοί άνθρωποι επικεντρώνονται μόνο στο πώς να διατηρούν ίσια την πλάτη συνήθως όταν γυμνάζονται. Το σωστό είναι να προσέχουμε πάντα τη στάση του σώματός μας: Είτε περπατάμε, είτε στεκόμαστε ή ακόμα κι όταν βλέπουμε τηλεόραση. Δείτε ποιες είναι οι σωστές στάσεις ανά περίπτωση.

Όταν καθόμαστε

Τα πέλματά σας θα πρέπει να είναι επίπεδα στο έδαφος, η πλάτη σας ίσια και οι ώμοι σας να γέρνουν προς τα κάτω και πίσω. Αν σταυρώνετε τα πόδια σας, μπορεί να διακοπεί η κυκλοφορία του αίματος με αποτέλεσμα πρήξιμο και κόπωση.

Όταν στεκόμαστε

Τα γόνατά σας θα πρέπει να λυγίζουν ελαφρώς και οι μυς της κοιλιάς σας θα πρέπει να είναι ανοιχτοί έτσι ώστε να εκτείνονται όταν αναπνέετε και να επιτρέπουν στο βάρος σας να διανέμεται ανάλογα ανάμεσα στα πόδια και το στήθος σας.

Όταν περπατάμε

Ο λαιμός και το κεφάλι σας θα πρέπει να είναι σε όρθια θέση – να μην κοιτάτε κάτω επειδή αυτό μπορεί να δημιουργήσει πόνο στον αυχένα σας. Βεβαιωθείτε ότι οι φτέρνες προσγειώνονται πρώτες στο έδαφος και μετά τα δάχτυλα των ποδιών σας.

Όταν κοιμόμαστε

Η καλύτερη στάση ύπνου είναι στα πλάγια με λυγισμένα τα γόνατά σας. Αυτό βοηθά ώστε να διατηρείται η σπονδυλική σας στήλη σε ευθεία θέση. Επιπλέον, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε ποιοτικό στρώμα και μαξιλάρια (εξίσου σημαντικό είναι να τα αλλάζετε ανά διαστήματα).

Όταν οδηγούμε

Η καλύτερη στάση του σώματός σας ενισχύει τη σπονδυλική σας στήλη αλλά και την ασφάλειά σας. Όταν διατηρείτε το σώμα σας σε κατακόρυφη θέση είναι λιγότερο πιθανό να τραυματιστείτε σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος. Για να το κάνετε αυτό, σταματήστε να γέρνετε προς τα πίσω στη θέση του οδηγού ή να ξεκουράζετε το κεφάλι σας στο στήριγμα κεφαλής. Ρυθμίστε τη θέση σας έτσι ώστε να φτάνετε τα πεντάλ εύκολα χωρίς να χρειάζεται να γέρνετε μπροστά.

5 τεχνικές για να αποκτήσετε καλύτερη στάση σώματος

Υπάρχουν διάφορες τεχνικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρείτε την πλάτη σας σε ευθεία θέση οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Αρχικά, μπορεί να είναι λίγο δύσκολο να θυμάστε να “κάθεστε ίσια” και μπορεί η σπονδυλική σας στήλη να πονάει επειδή δεν έχουν συνηθίσει σε αυτή τη σωστή στάση. Ωστόσο, τα οφέλη αυτής της στάσης θα υπερτερήσουν της αρχικής δυσφορίας. Μερικές αποτελεσματικές επιλογές είναι:

1.Φανταστείτε ότι υπάρχει ένα σχοινί που κρατά το σώμα σας σε ευθεία θέση

Αυτό συνήθως διδάσκεται σε μαθήματα γιόγκα και πιλάτες. Πρέπει να φανταστείτε ότι υπάρχει ένα σχοινί πάνω ακριβώς από το κεφάλι σας που εκτείνεται μέχρι το ταβάνι.

στάση σώματος

2. Τοποθετήστε στο κεφάλι σας μερικά βιβλία για ισορροπία

Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια ώστε να διδάσκονται τα νεαρά κορίτσια πώς πρέπει να περπατούν. Στόχος είναι να διατηρείτε το λαιμό και το κεφάλι σας σε ευθεία θέση και να μην κοιτάτε κάτω. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να αποφύγετε τους απαθείς ώμους που γέρνουν προς τα κάτω.

3. Δώστε προσοχή στις γάμπες σας

Η στάση του σώματος δεν είναι κάτι που επηρεάζει μόνο τη σπονδυλική στήλη – αποτελεί μέρος ολόκληρου του σώματός σας. Τα πόδια στηρίζουν όλο το βάρος του σώματός σας και οι γάμπες κάνουν τη μεγαλύτερη προσπάθεια.

στάση σώματος

Καθίστε στο πάτωμα, τεντώστε τα πόδια σας και γείρετε προς τα μπροστά για να πιάσετε τα δάχτυλα των ποδιών σας. Αυτή είναι μια εξαιρετική διάταση για την πλάτη, τους ώμους και το λαιμό σας ενώ παράλληλα ενδυναμώνει τους κνημιαίους και κοιλιακούς μυς.

4. Κάνετε συχνά διαλείμματα

Αν περνάτε όλη την ημέρα στη δουλειά καθισμένοι σε ένα γραφείο, να προσπαθείτε να σηκώνεστε ανά διαστήματα και να περπατάτε τριγύρω. Όποτε στέκεστε όρθιοι κάντε μερικούς γύρους γύρω από το γραφείο σας, κουνήστε τα χέρια σας και κάντε κυκλικές κινήσεις με τους ώμους και τους γοφούς σας. Όταν κάθεστε, σηκώστε τα πόδια σας από το έδαφος και κρατήστε την πλάτη σας σε ευθεία στάση και τους ώμους χαλαρούς.

5. Κοιτάξτε στον καθρέφτη

Ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξέρετε αν έχετε σωστή στάση σώματος είναι κοιτάζοντας τον εαυτό σας. Κοιταχτείτε στον καθρέφτη, σταθείτε ίσια και δείτε πώς φαίνεται η στάση σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να βεβαιωθείτε αν το κάνετε σωστά.

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ

Best of Internet